Ok, bocs, elismerem, elgépelhető bármi, rendszeresen ütök "a" betűt az "é" helyett, holott nem is egymás mellett vannak. De egyébként tényleg grammarkodok... szeretem, ha helyesen írnak, beszélnek az emberek saját nyelvükön...
Na szóval a témához.
Ha kihagyjuk az autót ebből a rendszerből, és csak egy aksi, egy motor, és egy generátor marad, akkor a működés kb. így fog kinézni. Az aksit rákötjük a motorra, az elkezdi forgatni a generátort, ami áramot termel, amit visszavezetünk az aksiba.
Gondolom erről van szó.
Ha igen, akkor ez azért nem jár még csak 1 Wh plusz energiával sem, mert a motor, ami felvesz egy egységnyi energiát az akkuból, már nem fog a generátornak leadni annyit, csak ennél levesebbet, mert saját működéséhez is az aksiból veszi az energiát. A generátor tehát már eleve kevesebb energiát kap, mint amennyit a motor kivett az aksiból. A generátor sem fog annyi energiát előállítani, amennyit a motorból felvesz, mert neki is kell saját működéséhez energia, ezért az akkuba kevesebb energia fog visszakerülni, mint amennyit kivett belőle eredetileg a motor!
Tehát a rendszernek vesztesége van, vagyis fogyasztó, és le fogja meríteni az aksit.
Ha ez az egész az autóban van, akkor is ugyanez fog történni.
Az autó lendületét pedig azért nem vehetjük tisztán energiaforrásnak, amiből a generátor áramot termel, mert az autó is az aksiból vette az energiát a saját lendületéhez.
Az egyetlen "energiaforrás" a rendszerben az aksin kívül az, az a veszteség, ami fékezéskor keletkezne, ha a fékbetéteken hővé alakulna. (de ugye ez a veszteség is azért használható fel, mert a kocsi lendületéhez eredetileg az aksiból vette az energiát.