Aksik toltesenel jelenleg ket megoldas terjedt el. A konstans feszultsegu es a konstans aramu. Intelligens toltok eseten letezik ennek kombinacioja, amikor mind a feszultseget, mind a tolto aramot egyszerre allitja a toltoaramkor.
A hivatkozott fejlesztes is hasonlo, csak a toltottsegi szintet nem csak a visszaolvasott feszultsegbol, hanem egy feszultseg-aram karakterisztikabol olvassa ki. Igy mindig a termikus megszaladas hataran lehet tolteni, tehat az aksik hutesenek fuggvenyeben mindig a hidrogentermelesi szint alatt egy picivel. Ennek a gorbenek a meghatarozasra szolgal egyebkent a termikus monitorozas, amikor vagy tobb ponton elhelyezett homerokkel vagy a hutofolyadek homersekletebol hatarozzak meg, hogy meddig lehet biztonsagosan emelni a toltesi aramot es feszultseget. Mindegyik esetben a toltesi ido csokkentese a cel, az aksi jelentos karositasa nelkul. Kisebb elektronikak eseten azert nem hasznaljak, mert ha a szoftver hibazik akkor tobbnyire felrobban az aksicsomag, ezert olcso es egyszeru aramkorok eseten a sokkal biztonsagosabb feszultseg monitorozott konstans aramu toltes az elterjedt, annak ellenere, hogy sokkal lassabb mint a termikusan adaptiv megoldas.
"Szerintem mostmar hamarabb fogjak az akkuk elerni a szukseges technologia szintet mint hogy ilyen bonyolult bizonytalan rendszer, hogy az akukat osszevissza cserelgetik, kiepuljon."
Probaltak mar a cseres megoldast (a Tesla is), de problema volt abbol, hogy ha az emberek egymas hasznalt aksijait kapjak meg, akkor soha nem tudhatja az utazo, hogy eppen mekkora maximalis kapacitasu csomagot kap meg, tehat a teljes toltottseg es igy a teljes hatotav az vasarlaskori 100%-a vagy csak 50%-a lesz. Kb. annak felel meg, hogy veszek a benzinkuton benzint, kifizetem, de csak a kihajtas utan derul ki, hogy a kut teletoltotte-e a kocsit vagy csak felig. A pilot programban ezt ugy oldottak meg, hogy egy csere aksit lehetett kerni maximum es vissza kellett menni a feltoltott sajatert adott idon belul. Ez varoson belul jarhato, de hosszutavu utaknak nem. Na most az igeny aksicserere csak az utobbi esetben allna fent. E helyett lett a supercharger megoldas, ahol a tolto a kocsi beepitett toltesvezerloje helyett kozvetlenul tolti a megfelelo feszultsegu es aramu egyenarammal az auto aksijait. Es ezzel gond nelkul elmennek odaig amig meg kemiailag stabil az aksicsomag.