Ha jól tudom nem csak driver gond van a háttérben, hanem valami olyasmi probléma az, hogy a játék hirtelen megemeli a kártya teljesítményét, A mai legtöbb kártya a fogyasztás mérésére már a GPU-ban levő szenzort figyel. Régebben valamiféle külön szenzor figyelte a fogyasztást. Az EVGA továbbra is ezt a külső szenzoros megoldást használja. Aminek hátránya, hogy lomhábban reagál a megugró teljesítményre. Így nem mindig sikerül időben visszavenni a teljesítményt. Szegény kártya gyakorlatilag megsül illetve valamelyik alkatrésze. Lehet valamiféle hőszenzorról van szó. Minden estre az EVGA mint tudjuk mindig is az olcsóbb kategóriát képviselte így megoldásai nem biztos, hogy vetekednek a drágább termékek gyártóinak megoldásaival. Amikor megjelenik valami új GPU a gyátoknál készitenek hozzá ugynevezett referencia kártyát, amit aztán átadnak a tervekkel együtt a kártyák gyártó cégeinek(asus, MSI, EVGA stb.) Akik aztán többnyire valamilyen saját kártyát terveznek felhasználva a NVIDIA vagy AMD által adott referencia kártya terveket. Aztán, hogy hol és hogyan térnek el az eredeti megoldásoktól árban és minőségben nos az már egyedi dolog. Persze mikor gond van egy grafikai kártyával mindenki a GPU gyártót szidja legyen az NVIDIA vagy AMD. Pedig ők csak egy összetevőt(még ha a meghatározóbb is) szállítanak a gyártók által tervezett kártyákhoz. Pedig ilyen hibák esetében leginkább a kártyagyártót kéne szidni. kártyához.