Idekevered a metrót, amihez köze nincs a dolognak. Teljesen mások az igények mindkét téren, ami alapvetően más megoldásokat követel. Eltérő biztosítóberendezések, váltók, vezérlés. A metrónál megvalósítható másfél perces követési idő, a vonatnál nem! A szerelvények is alapvetően különböznek, más a peronmagasság (vonatnál fontos az alacsonypadló), máshonnan kapják az áramot (a metró alul, a vonat felül). Sokkal rövidebb a megállók hossza, ami más műszaki követelményeket igényel, a sűrű utascsere miatt több ajtó kell, stb.
A lényeg, egyáltalán nem úgy néz ki a dolog, hogy te egy vonatot metróvonalra raksz, vagy fordítva. Teljesen más a két szerelvény és a két pálya, nem csereszabatosak. Kis túlzással azon kívül, hogy mindkettőnek vaskereke van és vágányon gurul, semmi közük egymáshoz.
Hogy egyértelmű legyen, kiemelném a végére: Vonatnál sehol a világon nincs önvezetés, míg metrónál pl. minden kínai városban így van. Szóval ne fikázd le magas lóról azt, amihez nem értesz.