"A fek lenyomasara automatikusan elvet gaz sem jo otlet(Nem is csinalt ilyet az 57-es Oldsmobile sem.), mert lemondanal vele a nyomatekrol, ami segit stabilizalni az autot maceras helyzetben."
Az oldsnal nem vette le a gazt, csak elcsuszott a hidrodinamikus attetel, melegitve benne az olajat. Modern elektromos autoknal es a legtobb trolinal/villamosnal le kell venni a motorrol a menetfokozatot es attenni motorfekre. Igy mukodott mar az uv es a ziu is. A modern mechanikus automata valtos kocsiknal pedig a vezerles kuplungol es valasztja le a motort ha kell. (egy automata mechanikus valto persze amugy is eleg elavult megoldas)
"Ezek szerint meg sosem vezettel ilyesmit. Termeszetesen a valosagban felengeded a feket es atteszed a labad a gazra. Ha nem csak csorogni akarsz, akkor ez utan gazt adsz."
Vezettem, ket labbal vagy villamos eseten ket karral. (kozvetlen kapcsolasu menet/fek szabalyzo es legfek) A ziuk meg tudnak csuszni hatrafele, szoval ott nem art egy kis motorteljesitmeny, mielott kiengedjuk a feket ha nem vizszintes a terep. A 400-as ikarusokban a soforok a mai napig nyuzzak allohelyzetben a motort amikor fek helyett a motorral fogjak lampanal, faj amikor hallom. A regi hidrodinamikus valtok eseten pedig csak a fek felengedese alapjaraton felviszi a kocsit varosi tempora, csak nagyon lassan gyorsul fel. (virsligumival, dobfekkel, muzealis kocsival egyebkent sem szaguldozunk) Anno (a 60-as evekben) sokan csinaltak azt, hogy felporgettek a motort nagy gazzal es utanna levettek a masik labukat a fekrol. A kocsi ilyenkor szo szerint kilo.
A teslak egyebkent ebben sokkal jobbak, koszonhetoen a launch modnak, ami az oras teljesitmeny szerint kontrollaltan tulterheli a villanymotort. A nemet autok nagyreszeben allando magneses BLDC motorok vannak, amik tulmelegedes hatasara lemagnesezodnek, ezert nem lehet oket ugy tulterhelni mint a teslak Nikola Tesla fele kalickas aszinkron motorjait. (az energiahatekonysag miatt jelenleg mar gyartanak egy ujfajta hibrid, ugynevezett synchronous-reluctance elvu motorokat is) https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
Szoval a mai (elmult 60 evben gyartott valodi automata valtos) kocsikat lehet es erdemes is ket labbal vezetni, a regi trolikat es villamosokat meg eleve ugy is kellett (a modern kombinalt menet-fek-legfek kontrolleres jarmuveknel meg ugyis a vezerles dont). Fontos, hogy ket labbal vezetve nincs idobeli res a fek elengedese es a gyorsitas kozott, de meg fontosabb, hogy a feket barmikor barmelyik labunk athelyezese nelkul tovig tudjuk nyomni es ez sokat javit veszfekezeskor reakcioidon. Ha nem hiszed, de nincs rendes automata valtos kocsid, akkor probalj meg egy gokartot eloszor csak jobb labbal vezetni, majd ugyanazt ket labbal. :-)