"Extrém ritka kívételeknek tartod azokat, akik számukra felróható okokból súlyos baleseteket okoznak?"
Nem. Azon cherry picking példákkal hagyj fel amikor a bankrablót üldöző rendőrrel, vagy egy jogosítványt nem kapó vak emberrel próbálod meg igazolni a differenciálás lehetőségét. A mainstream közlekedés/emberek a topic.
Tehát megismétlem a kérdést amit 'elegánsan' ignoráltál:
"Definiáld a módszert amivel előre(a baleset előtt) le tudsz vadászni egy átlagos felelőtlen sofőrt."
Az hogy azt mondják hogy kiveszik a kezedből a kormányt és egy gépet ültetnek a helyedre egy ilyen módszer, és efelé haladunk.
"Mekkora részecskéket mértek? Az nincs odaírva. Itt van az ördög elásva."
Ez volt a te definíciód:
"ami a korom miatt százszor károsabb az ember tüdejének"
Nem látom hogy a te kijelentésed tartalmazott volna PM számot. Mégis akkor mire gondolsz? Hol vannak a számok a 100x-os károsságról?
Szennyezőbb a diesel, ezért fogják azokat előbb kitiltani(aki csökkentik az önrendelkezési jogát ezen autó tulajdonosainak), de nem ennyivel. Amit te itt csinálsz annyi hogy neked benzines autód van és próbálsz másra mutogatni hogy hát az jobban szemetel akkor az enyémet nézzék el.
"Hát ahol a közútkezelő nem enged nagyobb sebességet, ott valóban"
Már párszor mondtam hogy hagyj fel azzal a durva cherry picking-el amit csinálsz. Az lett az általános hogy 60 ról 50 re vitték a sebeség limitet, ezzel csökkentették a járművek átlagsebességét.
"Az, hogy nem vagyok kilépés párti "
Akkor megállapíthatjuk hogy a "nem így működik a demokrácia" megállapításod kapcsán oda jutottunk hogy de, mégiscsak így működik, mind az EU mind lokális szinten.
"Mégegyszer mondom megengedhetném azt is, hogy SUV-val járjak, de nem látok benne értelmes fantáziát"
És? Nem az volt a kérdés hogy van-e rá pénzed, hanem az hogy miért a te Hondád az etalon szint, miért nem az pl. ami alatta van? Jól láthatóan nem tudsz felmutatni egy elvet ami mentén le tudnád vezetni hogy jogodban áll más tüdejét szennyezni. Ezért helyes az az EU-s törekvés hogy a lehető legnagyobb mértékben minimalizálják ezt a hatást, akkor is ha mélyebben kell ezért a zsebbe nyúlni. És nem az a kérdés hogy kényelmesebb-e autózni, hanem hogy rendelkezel-e olyan szabadságjoggal hogy ennek az egészségügyi árát mással fizettesd meg. Avagy teljesen valid hogy elkezdik a demokratikus elvek mentén csökkenteni az önrendelkezési jogod a légszennyezés vonatkozásában?