1. A belvárosi parkolóhelyek felszabadulását. Ez mindenhol gond, a megállóhely keresése az utazás egyre nagyobb részét teszi ki. Az autonóm járművekkel ez megszűnik. (Kirak ahol akarod, és utána magától kolbászol vagy kimegy a belvárosból.)
2. Az utazás kényelmét. Most is rengetegen írnak SMS-t vezetés közben, vagy nézik az épp aktuális kihagyhatatlan sporteseményt. Hiába hosszabb az utazás, ha közben meg tudod válaszolni az emailjeidet. A dugókban araszolás automatizálásával kit érdekel, hogy nagy a torlódás, ha önmagától megy előre mindig néhány métert az autó, és egyébként azt az időt hasznosan töltöd?
3. A ma már Budapesten is széles körben elterjedt autómegosztókat. (Pl. Mol Limo.) Szerintem ők lesznek az autónom járművek legnagyobb vásárlói, hiszen pl. az elektromos járműveknél most az adott cégnek kell elvinni azokat tölteni, vagy olyan helyre beállítani, ahol várhatóan nagyobb a kereslet rá.
4. A taxik szerepének átértékelését. Most a 30 százalékos budapesti emeléssel megint borzasztó drága lett a szolgáltatás, és zéró verseny van, ez hatósági ár. És a sűrű időszakokban (pl. szombat este) így se lehet szolgáltatót találni. A sofőrszolgálat szintén értelmetlenné válik, mert nyugodtan ihatsz, nem kell aggódnod baleset és rendőr miatt.
stb.
Szóval szerintem csak a forgalomra koncentrálni butaság, az autonóm járművek kérdése sokkal szélesebb körű és komplexebb kérdés ennél.