A repülőgépes hasonlat teljesen irreleváns, hiszen behoztál egy harmadik dimenziót, ami nem játszik gépjárművek esetén.
Valóban, egy merevszárnyú gépnek eleve kell egy földfelszínnel párhuzamos sebesség pusztán hogy a levegőbe emelkedhessen és ott is maradjon, és igaz az is, hogy az átesési sebesség körül manőverezés a legveszélyesebb, ergo az egyik legbalesetveszélyesebb üzemmód, ettől függetlenül azért nem ugyanazok a túlélési esélyek, ha mindjárt felszálláskor átesik a gép, vagy 600 km/h-val ér földet.
Releváns hasonlat gépjárművekkel legfeljebb a gurulóutakon közlekedés lehet, ahol viszont pontosan ugyanúgy nem mindegy, hogy rendkívüli esemény esetén (mondjuk másik gép kerül az útjába) 20, 30, vagy 70 km/h-ról kell lassítania-megállnia.
Nem tudom, miért vetítesz/terelsz mindenféle nem közúti technológiákkal, de kizárt, hogy bármilyen működési elvű járműnél a magasabb sebesség baleset esetén nagyobb biztonságot jelentsen.
Az egy teljesen más dolog, hogy a technológia működési elve megkíván egy minimum sebességet a mágneses lebegtetésű (maglev) vonatoknál, ez analóg a repülőgépek felszálló/átesési sebességével.
Gépjárművek esetén nincs ilyen, működési elv által diktált minimum korlát a sebességet illetően.