30-40 óra játék után pár spoilermentes észrevétel.
- a játék elsőnek olyannak tűnik, mint bármelyik más BGS játék, Elder Scrolls vagy Fallout, de ez legfeljebb a külsőségekben igaz. Ez a játék teljesen más. A korábbi bethesda játékokban a felfedezés volt a lényeg. Senki nem játszott Skyrimet a szuper sztori miatt vagy a jó questekért. Hanem mert ott volt a homokozó és elinudlhattál benne bármerre. Ez - technikailag - igaz a starfieldre is, de csak technikailag. A galaxis felfedezése NEM a játék lényege. Leszállni bolygókra és romokat keresni NEM a játék fókuszpontja. Ez nem NMS, de nem is Skyrim. A procedurally generated content nem lesz igazán jó sosem, inkább csak helykitöltőnek van benne. Aki úgy áll ehhez a játékhoz, mint a korábbi bethesda játékokhoz, az nagyon fog csalódni. Ez nem annyira Skyrim mint inkább Mass Effect, csak ezerszer nagyobb szabadsággal. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt egy bethesda játéknál le fogom írni, de a questek nagyon jók. Witcher 3 szinten jó némelyik. Sokat közülük többféleképp meg lehet oldani, basszus van egy teljes faction questline, amit beépített ügynökként és rendesen is végig lehet vinni és nyilván más az élmény. A játék nyilvánvalóan a modern populáris sci-fiből emelt el sokat, de ez nem baj, sőt. Volt olyan quest, ami Alien feelinget adott, volt olyan, aminél Expanse volt végig az alkotók fejében, de van egy város, aminél sokszor nem tudtam, hogy most Starfieldet vagy CP2077-et játszok éppen. A Firefly utóérzések is elég nyilvánvalóak. Soha ilyen jól megírt questek nem voltak még bethesda játékban. Nyilván van egy rakás proc generated quest, amikkel nem kell bajlódni, de a főküldetés és főleg a faction qestline-ok meg a nagyobb mellékküldetések mind nagyon jók. A többségük többféleképp megoldható, oldalt válthatunk, befolyásolhatjuk a végkimenetelt. Ez eddig nem votl jellemző a bethesdára: próbálja meg valaki akármelyik skyrim faction questline-át msáféleképp végigvinni. Az egész egy lineáris élmény, a starfieldnél nem az.
- nem javaslom senkinek a szokásos "szrjuk le a főszálat és menjünk random irányba" bethesda-kezdést ennél a játéknál. Tessék a főszállal kb az Into the Unknown küldetés végéig eljutni elsőnek. Aztán elkezdi a faction-öket és a szabad utazgatást. Ezt úgy kell felfogni, mint a látogatást High Hrothgarba a skyrimben, mínusz a sárkány spawn, mert itt nincs hátránya ennek, csak előnye.
- a UI-jal kell egy kicsit barátkozni, de ha megszokjuk, nem rosszabb, mint bármi más a bethesdától. Majd modderek tuti csinálnak optimalizált, pc-re kiélezett verziót belőle, mint eddig mindig. Szerintem ez nem egy lényeges része a játéknak.
- a grafika, főleg az arcanimációk nagyon rendben vannak. Aki tud szájról olvasni, az simán leolvassa a karakterek arcát, nekem az LA Noire jutott az egészről eszembe, gondolom hasonló technika volt itt is.
- a lövöldözés a legjobb a bethesda eddigi játékai közül. Már a FO4 is játszható volt, ez sokkal jobb annál. A sebesült ellenfelek kúsznak, a jetpackek felrobbannak stb. Nem lesz doom eternal a játék, de egy rakás mostani fps szintjét megüti bőven.
- az űrharc Freelancert idézi, eléggé egyszerű. Akinek Elite Dangerous kell, az nem itt fogja megtalálni. Szerencsére szinte teljesen opcionális. Az egész űrutazás inkább csak egy fast travel mód. Lehet kalózkodni, van is egy külön faction erre, lehet kereskedni is, de akinek erre van igazán igénye, az talál jobb játékot is. Ez nem Star Citizen, ez inkább Fallout 4 in space.
Összegezve: felejtsük el a szokásos BGS berögzüléseket és inkább fókuszáljunk a küldetésekre a map marker vadászat helyett. Valaki Ubisofthoz hasonlította ezt. Nagyobbat nem is lehetne tévedni. Ez az anti-ubi játék, anti-far cry, anti-assassin's creed. Itt pont annak nincs értelme, hogy a térképen a pötyök után menj és kipipáld őket. Felejtsd el. Questeket csinálj inkább, mint witcherben vagy cp2077-ben. Ezerszer jobb élményed lesz.