- a fejlődési rendszer skill pont alapú hibrid rendszer. Tehát nemcsak attól fejlődsz, ha egy skillt sokat használod, hanem előbb a szintlépéskor kapott 1 skill pontoddal megnyitod a skillt, megnézed, hogy a fejlesztéshez mit kell csinálni, azt megcsinálod és ha lesz megint szabad skill pontod, akkor fejleszted. Minden skillnek 4 szintje van. Fegyverskilleknél pl. a 2. szinthez meg kell ölj X ellenfelet azzal a típusú fegyverrel (ballisztikus, lézer stb.), amíg ezt nem teszed meg, nem tudod a skillt növelni. Ez nem retroaktív, tehát hiába lőttél le előtt 1000 ellenfelet lézerpisztollyal, ha most veszed fel a skillt, akkor is 0-ról indul a számláló.
- és innen a tipp: érdemes a security és a persuasion skilleket az elején felvenni, mert ha később tesszük, amikor már a fél galaxist kinyitottuk, akkor bajosan lesz meg a megfelelő számú lockpick
- hajókból van A-B-C osztály, A legegyszerűbbek, C a legkomolyabbak. a piloting skill fejlesztése nélkül nem tudunk B vagy C osztályt használni, ne is pazaroljuk erre a pénzt. A játék egyébként simán végigvihető A osztályú hajóval és nem feltétlen jobb minden B minden A-nál
- a jetpack jó dolog
- lopakodós küldetésekre ne vigyünk magunkkal csapattársat
- a négy ismert faction küldetésvonala nem ütközik egymással, tehát többet is végigvihetünk
- a küldetések végigvitelével végre nem leszünk atyaúristenek az adott factionben, ami elég nagy hibája volt a korábbi játékoknak, ahol fővarázsló voltunk, de simán elküldtek gombát szedni vagy patkányt irtani. Meg ugye céhvezető lehettél pár óra alatt, ami szintén nem reális. Itt azért a csúcs egy földhözragadtabb pozíció lesz
- a játék reagál arra, amit csináltunk. Ha valami nagy dolgot csinálunk egy questben, akkor emberek beszélgetnek arról, rádió bemondja stb
- én nem költenék pénzt hajóra. 100 ezrekbe kerülnek és van egyszerűbb módja is. Minden questline-ban van lehetőség vagy elvenni egy hajót vagy kapni, de van olyan mellékküldetés is, ami egy egész jó hajót ad ingyen.
- inkább csak fejlesszük az alkotóelemeket benne, fegyverek, pajzsok, hajtómű stb.
- a hajóépítés és a bázisépítés eléggé késői játékra tervezett dolgok. Utóbbiba bele lehet hamarabb ugrani, csak nincs értelme, az előbbi viszont pénzt igényel. Skillek sem ártanak mindkettőhöz.
- még ha soloban akarjuk is végigvinni, akkor is érdemes a hajó kapacitásainak megfelelően legénységgel feltölteni. a küldetéseik így is megnyílnak és a parti-beszélgetésekre is van lehetőség. a keződhajón 2 főt vihetünk magunkkal, de lesz később 4,5 vagy 7 fős hajó is.
- bár sokan mondják, hogy nem kellenek a fegyverskillek, de azért ne is felejtsük el őket teljesen: +10-40% sebzés azért nem mindegy az adott típusban
- a lopakodás messze nem annyira OP, mint a korábbi játékokban és a lopás külön skill
- az űrruhából érdemes két párt tartani: egyet magunkon nyilván és egyet a hajón. legyen egy jó védelmi értékű, de legyen egy, ami pl a hő, sugárzás ellen véd sokkal jobban. lesznek olyan bolygók, ahol a hideg vagy a magas sugárzás hamarabb öl meg minket, mint bármilyen ellenség, de mind ad olyan debuffot, amit nem akarunk
- a lockpicking egy teljesen új minijáték lett
- a persuasion az oblivionhoz hasonló minijátékot jelent, csak jobban. konkrét mondatok közül kell válogatni és amelyik passzol, az viszi feljebb a siker felé a kis csíkunkat. ha ismerjük az embert (pl mert olvastunk róla előtt egy aktában - egyes küldetéseknél van erre lehetőség), akkor szó szerint ki tudjuk választani azokat a mondatokat, amelyekkel hatni tudunk rá