A gameplay videok es az interjuk alapjan a Starfield inkabb arkad jelleggel kozeliti meg a space sim (repules, dogfight, stb.), a harcok (fps harc) es a felfedezes/crafting megvalositasat, vagyis nem egy SC vagy Elite szintjen lesznek itt komplex es egymasra utalo rendszerek, itt inkabb egy "leulok es ket perc mulva mar jatszok" fele allapot lesz, lasd No Man's Sky, termeszetesen meghagyva a fejlesztes es az ujdonsagok iranti hajsza szuksegesseget. (SC-ben ket perccel a login utan meg liftre varsz az allomason, itt mar szerintem kint leszel a vilagurben)
Emiatt minden feature a jatekban inkabb egyszerusitett lesz, konnyen ertheto es kezelheto. DE! Rengeteg apro feature es a procgen vilag a karakter allapotahoz es a sztorihoz generalt random tartalmakkal a vegen osszeallhat egy szorakoztato eleggye, ebben bizik mindenki. Pl a videoban latszanak olyan bazisok a bolygo felszinen, amelyeken felulnezetbol tisztan kiveheto, hogy ezt siman ossze tudja rakni a kliens random, igy minden esetben mas es mas fog fogadni (amig velhetoen meg nem unod, hogy csak az alaprajz es az ellenfel valtozik)