Marst es Cydoniat leszamitva - ami brutalisan hosszu - nekem 2-3 sec egy-egy loading screen.
Abban igazad van, hogy meg lehetett volna oldani kvazi egy placebo effektussal, mint a csoben utazas/leszallas az uralomasokra az NMS-ben, vagy a wowban anno a fovarosok H vagy L alaku varoskapui, amit mire megkerultel, mar be is toltotte a belso reszt a kliens.
Abban is, hogy a repules kihagyasa egy kihagyott ziccer, ez nagyon faj es meglepodtem, hogy nincs. Imadok a NMS-ben vagy az Eliteben a felszin felett navigalni (es karomkodni, amikor nem tudok leszallni egyenetlen felszin miatt), vagy kigyorsulni az urbe es menni nyilegyenesen a kovetkezo bolygo/rendszer fele. Nagyon sajnalom, hogy itt ezt kihagytak - megertem a koncepciot, de baromira sajnalom.
Viszont a random tartalom, a sztori, a vilag reszletessege, stb. egyeb lehetosegek szempontjabol szerintem a SF elorebb jar, mar-mar olyan Bethesda szinten telepakoltak minden szarral minden szart :D Az SF random, tobb szintes vagy hatalmas layouttal rendelkezo bazisaihoz kepest az NMS random bazis egy haromkockas lego visko, amely kb mindig ugyanugy epul fel es amiben van kb 3 interakciora kepes dolog, a tobbi csak disz (egy nanite, egy-ket tarolo vagy tech cucc). Az SF fele lomokat nincs az az isten, hogy elbirna egy gep, szerintem tobbszaz ora utan a vilagban szethagyott es nem despawnolo cuccok fognak meg gondot okozni a jatekosoknak, lasd az Oblivion ide vonatkozo (targyak + veges id az adatbazisban) problemajat anno.
Alairom, hogy nagyon hulyen oldottak meg a felszint is. DE olvastad a cikket ezzel kapcsolatban? Egy idiota (jo ertelemben) rajott arra, hogy ez a nyomorult Bethesda majdnem 1:1-ben modellezi le a bolygokat.
Ugye az szokott lenni az ultimate "kifogas", hogy ha leszallok es latok egy hegyet, nem tudok elmenni odaig, mert 10 perc seta utan jon a "megallj tabla". Ha melle kattintok, es ott szallok le, akkor meg nincs ott a hegy. WTH?
Na, a csavoka fogta es nem egerrel kattintott, ami kvazi a "landing place" ikon miatt eleve lehetetlen, hanem konzolbol ment at a szomszed szektorba. Es puff, ott volt a hegy, amit az elozo szektorbol latott korabban. (talan a nyitott zonak mod ezen segiteni fog, de az meg elfustolteti a rendszert, mert nem lesz az a mennyisegu memoria, amit ezt kezelni tudna). Ezt megint elcseszte a Beth, mert ha nem ekkora nagy mertekben gondolkodik, hanem kisebb leptekekben, nem lett volna gond.
Ne kerdezd miert dontottek igy, passz. 1000 bolygonal egy single playerben, ahol senki sem eloz meg vagy "claimeli" a bolygokat, felesleges ez a fajta elaprozasa a dolgoknak. Lett volna bolygonkent 10-50 tile (nagysagtol fuggoen), aminek a felszinet egysegesen a jatek legeneralt volna az elso rendszerbe erkezes utan, majd a random tartalmat meg leszallas utan.
CP grafikalilag ott volt a toppon, sztoriban is, de meg annyi random kontent sem volt benne, mint a NMS vagy SF-ben, ott minden statikus, par utcai harcot vagy random megbizast leszamitva. Nem hasonlitanam gameplay szempontjabol az SF-hez, csak grafikailag, abban biztos, hogy jobb volt. Performancetnem tudom, 1060-asom volt akkor meg, nem birta, orultam a 30-40 fpsnek vagy a nagyon lebutitott grafikval 50-60-nak. Akkoriban meg az a kartya volt a slager, most a 3060 kornyeke, ahhoz kepest a SF jobban megy, mint az 1060 ment par eve :) Mas kerdes, hogy 3060-nal ultran gyonyoru a CP, a SF ultran meg ad 30-40 fpst. De, valtani kell, az nvidia is feladta a 3xxx szeriat, venni kell 4xxx-eseket es nem lesz gond.
Hja, es lattad a fizikat az SF-ben? Minden nyomorult targy rendelkezik vele, es ugy szallnak szana szet, hogy orom nezni (lowgrav bolygon foleg). Ned meg a krumplis videot, ha mast nem. Ennyire jo fizika nincs egyik emlitett jatekban sem.