Szerintem is pont ebben lépett túl a Bethesda önmagán némileg ezzel a játékkal. Nem egy tőlük megszokott, minimális RPG beütéssel fűszerezett FPS-t gyártott (nekem a TES sorozat és a FO sorozat is ilyen), hanem egy RPG-t, amiben a harc csak arra az esetre maradt, mikor végképp nincs más megoldás. Itt kidumálhatod magad, ráveheted az ellenfelet, hogy ne akarjon harcolni és a küldetés úgy is sikerrel zárul. Ráadásul kvázi random, szembejövő NPC-től is tud esni érdekes hátterű feladat. Lehet, hogy már azzal le is zárult, hogy beszélgettél vele és adtál neki egy szabad szemmel is látható összeget, hogy normálisan fel tudja nevelni a gyerekét a Marson, de ez is ad egy jókora reputációt a téged kísérő társadnál.
Igen a FO4-ben is „osztályozták” a társaid az egyes lépéseidet, de itt úgy tűnik ennél többröl van szó.
A lore körülírása, taglalása valamennyi Beth játékban nagyon jól össze van rakva. A TES-ről szokás, viccesen mondani, hogy a törtélenméből éretségizni lehetne, annyira részletes, de ez nem vicc. A Falloutot csak azért nem említem, mert ott a lore nem a Beth munkája, örökölték az eredeti fejlesztőtől és túl sokat nem tettek hozzá, viszont rengeteg utalást beépítettek a játékokba, amiből kikövetkeztethetőek a háborúig vivő lépések. Plusz én egyfajta amerikai társadalomkritikának tudom be, pl azt, hogy miből lehet gyakorlatilag minden házban találni valamennyit? Lőszer és üres italos üveg. Lehet, hogy csak belegondolom, de nekem ez kritika, amivel a világ történeteit megírók illetik az amerikai jelent.
Ami nálam az abszolút csúcsra emelné a Starfieldet ha a tetteinknek olyan szinten lenne következménye, mint a Mass Effektben, ahol pl az első részben egy küldetés mellékes mozzanatának kivitelezésétől (lelősz-e egy banditát vagy futni hagyod, megmented-e a felderítőket vagy inkább a társadat, stb) függően a későbbi részek egy-egy jelenetében vagy segít valaki, vagy hátráltat. A fő történetszálon nem változtat semmit, csak épp abban a pillanatban fellélegezhetsz kissé, vagy nehezebbé válik a dolgod, de ez is sokat hozzátesz a játékélményhez. Ehhez mondjuk az is kellene, hogy pl simán át lehessen emelni a folytatásba (NG+) a korábbi menet utolsó mentését és ezek az apróságok is mennének vele. Persze ettől gyaníthatóan csak még inkább szükség lenne a mentéseket tisztogató segédprogramra, ami sajna az összes Beth játéknál szükséges, hogy a feleslegesen bennragadt objektumok ne növeljék kezelhetetlen méretűre.
Amúgy én szeretem a FO4 építgetősdi részét, a tárgyak darabokra szedhetőségét, összerakhatóságát, a települések felhúzását, az alapanyag utáni kutatást, stb…
Tényleg: a fejlesztői pultnál látom, hogy pl ragasztóra is szükség lesz bizonyos dolgokhoz. Hol, miből lehet ragasztó szerezni, gyártani? A FO4-ben abból van a legnagyobb hiány, mert szinte mindenhez kell, folyamatosan pótolni kell.
Lenne egy kérdésem: a Marson tűnt fel, de valami bolygón is találkoztam vele: scanner módban kóborolok a terepen, kültéren és megjelenik a Pb vegyjele, a talaj a scanner körén belül szürkére vált. De nincs „érctömb” vagy „gázkupac”, amiből ki lehetne termelni az ólmot. Van erre valami mód? Vagy kell hozzá valami skill? Még nagyon az elején járok, épp végeztem az Old neighborhood küldetéssel, plusz néhány marsi activitivel.