A procgen eleve egy olyan technológia, ami sosem sikerül elsőre. Senkinek. Nekem sem. Viszont egy idő után van egy 1.0-ás változat, amire már lehet építeni. Aztán beleírni még ezt meg azt. Azután ismét, és ismét, és megint csak ismét. A végtelenségig. Ezért aztán teljesen felesleges azon vitatkozni, melyik mit tud. Azért azt el kell ismerni, hogy a StarField egy elég jól megírt procgen-el rendelkezik így első kiadásra. Emlékszem az Elite-re, ott azért rengeteg gond volt vele. Itt eddig nem igazán találtam bibbentyűt. Az, hogy egyformák a bázisok, többnyire mindenütt így van (lásd pl. Elite). Amúgy még lehet, hogy valamennyire jogos is, mivel a cégeknek fejlesztett állomásaik vannak, nem húznak fel mindenütt mást. Már csak azért sem, mert ha egyikről átmegy a munkaerő a másikra rögtön tudjon dolgozni. Számomra az életben valós dolog példul a katonaságnál a mobil bázisok voltak. Ebből-abból-amabból különböző helyeken ugyanazt húztuk fel. Pl. a mobil bázis autószerelő műhelye mindenütt ugyanaz volt (még a színe is). Ha átmentem egyikből a másikba, mindenről tudtam, hol találom. Még a raktárban a polcok is ugyanúgy voltak berendezve. Persze, mert pl. egy teherautón az adagoló cseréje nem tarthatott tovább 30 percnél. A laktanya pk.-nak volt egy 1300-as zsigája. Beállt motorcserére. 42 perc múlva kigurult az újjal beállítva. Ez rekord volt a széria versenykocsik között is, pedig azok direkt úgy vannak átalakítva. De nem is volt olyan, hogy "hé haver, hol a 17/19-es kulcs". Az űrben pedig a percekre lebontott megtermelt érték jóval magasabb mint itt a földön akárhol. Fél óra kieső idő már elég nagy luxus lehet. Asszem ezzel már meg is lehet magyarázni miért lehetnek egyformák a bázisok. Viszont ez az egyformaság elég nagy butaság, mert ehhez azt kellene számolgatni, hogy hány különböző szerkezetű bázissal találkoztunk. Ebben a játékban ez a szám elég magas lenne. Jóval magasabb mint az Elite-ben. És elárulom, hogy a barlangok sem egyformák. Nem úgy mint kezdetben az NMS-ben.
Szóval az utóbbi években kijött első kiadásokat ha összehasonlítom, akkor szerintem a StarField az élen van.
Pár éve valahol szóba került ez az 1000 bolygó. Akkor még nem volt ennyi tervbe véve, a lényeg is inkább az volt, hogy a StarField milyen kevés csillagot meg planétát fog tartalmazni. Szemben az Elite-el és az NMS-el. Akkor az egyik készítő mondta, hogy amire a játékot csinálják, ahhoz nem kell 16 trillió planéta. Na igen, mert az NMS-nek ugye kellett mint tudjuk.