Ezt a krumplis megoldást már jó pár helyen és különböző formákban láttam. Csak éppen nem hiszem el, azonkívül elég buta aki bedől neki. Találd ki, hogy miért?:) Nem hiszem el, hogy embereket ennyire könnyű becsapni. Ez inkább csak egy jól megtervezett hype, semmi köze a játékhoz. Talán a reklám kifejezés illik rá a legjobban (talán media hack). És valóban csak annyira valós és hasznos mint a tévében a reklámok:). Viszont ezek szerint működik. Csak nem biztos, hogy hasznos.
Sokkal jobban örülnék, ha a játékból ragadnának ki valós részleteket. Amúgy pedig igenis középszerű, pont a fényeket és árnyékolásokat vesszük vissza elsőnek. Ráadásul a fények még csak nem is funkcionálnak jól, a szemnek és az agynak is jobb ha ezeket kivesszük. Az egyik grafikusunk nagy űrbuzi, és rettentően ki van akadva amiért így elcseszték a grafikáját az egész játéknak. Mert szerinte űrben játszódó játékot csinálni a legkönnyebb, azért hogy ez így el legyen bszva, komolyan meg kellett dolgozni.
Másrészről amit írsz mint optimalizációs megoldás, az egyáltalán nem vonatkozik a grafikára. Az a háttérszimuláció hatásköre, semmilyen vonzata nincs a GPU működésére. Pusztán csak CPU és memória. Az meg egyelőre elég, legalábbis nem az a szűk keresztmetszet. Amikor alszol és azon a fekete képernyőn visszaszámol, akkor a háttérben felpörgeti a szimulációt (más kérdés, hogy minek). A CPU talán ekkor van a legjobban megterhelve (az i9 ekkor veszi fel az eddigi legnagyobb mért teljesítményt), és láthatóan jól teljesít. Tehát Pistike ettől egyáltalán nem lesz boldogabb, mert semmi sem változik.
Halkan jegyzem meg, hogy amikor procedurális generálással készül el valami, ott nem kell semmit sem regisztrálni/tárolni, mert a procgen-nek pont ez az alapvető feladata. Az Elite-ben sincs az összes objektum tárolva (400mrd csillagrendszert hogyan is lehetne), ott is a procgen számolja ki. Csakúgy mint az NMS 16 trillió bolygóját. Itt egyedül az inventory tartalma kerül folyamatos tárolásra/feldolgozásra, de ha azt mondom, hogy ez max. 1000 elem, akkor már erősen túláraztam. Ennyi elem kezelgetése pedig nulla idő. Magyarán az összes között nem kimutatható.
Az 1 dolog, hogy ki kinek a tulajdonosa és, hogy azok milyen technológiákat használnak, támogatnak. A piacot hál isten nem a kínálat hanem az igény határozza meg. A játék fejlesztőinek így is, úgy is meg kell oldaniuk a piaci igényt. Csak így utólag jóval nehezebb és költségesebb lesz. Na és ezért kretének de nagyon, ugyanis ez egy igen könnyen előre látható következmény. Plusz még azért is balfékek, mert a támogatási szerződés bevétellel jár a fejlesztőnek. Most a befektetők hatalmas tapsvihara közepette csinálhatják meg saját keretből. Bár valamennyire az eladott példányszámok valamennyire kárpótolják őket. Most. Viszont amikor majd meg kell finanszírozni a fejlesztést, már hol lesz ez a pénz? Ráadásul azt az időt amire fejlesztőt kell biztosítani nagyon nehéz előteremteni (saját tapasztalat).
Az AMD egyébként is elég furcsán tud viselkedni. A cégemnek alapvetően adatlap hamisítás miatt, kimutathatóan ~790m Ft kárt okoztak. Plusz a nem kimutatható anyagi és a hitelrontás miatti erkölcsi kár. A bírósági pert meg is nyertük, visszakaptunk közel 700 millát. Plusz kötelezték az AMD-t az adatlapok kijavítására. Utóbbi nem történt meg, így második alkalommal is bepereltük őket. Lett belőle ~200 milla. És még mindig hibásak az adatlapok. Valszeg lesz újabb per:). Az már senkit sem érdekel rajtunk, illetve a velünk kapcsolatban álló cégeken kívül, hogy az összes AMD termék feketelistán van. Tehát azokban a modulokban amiket tervezünk vagy "társ cégek" terveznek, egyáltalán nincs és nem is lehet AMD termék. Természetesen amikor ezek gyártásba kerülnek, akkor sem lesznek, mert szerződéssel tiltjuk meg pl. a helyettesítést. De időnként a laborunk bevizsgál néhány AMD terméket, hogy mennyiben felelnek meg az adatlapokon közölt paramétereknek. És az AMD kínálatában nem igazán találunk "kifogástalan" terméket. Csak összehasonlításképpen az Intel esetében még sosem találtunk ily módon hibás alkatrészt. Az ST esetében igen, de azonnal ajánlottak másik típust. És ez elmondható majdnem az összes alkatrész gyártóról (gyártónkról). Ma már olyan szinten tudunk chipeket készíteni, hogy inkább túlteljesítik az adatlapokon közölt adatokat. És ez a történet 2000 környékén kezdődött. Tehát az AMD több mint 20 éve bizonyíthatóan, tudatosan követ el adatlap hamisításokat.