Ha a Starfield nem használja, akkor te bármit "force"-olsz az nVidia beállításoknál, akkor sem fogja ugye? Mert ahhoz magába a Starfield-be kellene belenyúlnod. Ezzel szemben magában az nVidia beállításokban, a bios-ban meg a kártya firmware-ben kellene maszatolni. Ez már az interface másik oldala.
Te is tudod, hogy nem közvetlenül rajzolunk, hanem a megfelelő (többnyire) api függvényeken keresztül megkérjük a wiindows-t, hogy rajzolja meg nekünk. Az pedig a drivereken keresztül elintézi nekünk. Így tudjuk elérni azt, hogy bármelyik PC-n ugyanazt kapjuk. Ennél a funkciónál ugyanaz a helyzet, inicializálni kell az alkalmazásból, és ehhez a fícsörhöz tartozó függvényeket kell hívogatnod. Ha nem teszed "force"-olhatod akármerre. Csak "megnyitás" után lehet a GPU memóriához "közvetlenül" hozzáférni. Azért csak "közvetlenül", mert ezt is csak függvényeken keresztül lehet, Tehát nem arról van szó, hogy pl. egy közvetlen MOV utasítással át lehet másolni területeket. Inkább olyan mintha a GPU memóriát DMA-znánk. Namost ha így nézzük ez már az X-edik megoldás a másolásra, viszont ez a legújabb és egyelőre a leggyorsabb is. Az 1 évnél nem régebbi gépeknél (az összes érintett elem), már semmit sem kell mókolni, mert ez már eleve megoldott. A régebbi gépeknél előfordulhat, hogy van rá megoldás, de ehhez bios-t vagy firmware-t kell cserélni. Ha a GPU drivere nem tudja megnyitni ezt a csatornát, akkor is működik ez a funkció, csak nem közvetlen oldja meg a címzéseket, hanem használja valamelyik régebbi fícsört.
Tehát a gépnek tudnia kell kezelni a közvetlen elérést a drivereken keresztül (ezt kell maszatolni ha nincs meg), az nVidia profil csak egy beállítás semmi több. Viszont az alkalmazásból kell inicializálni, majd használni az ide vonatkozó függvényeket. Ezek majd gondoskodnak magának az átvitelnek az elvégzéséről, függetlenül attól, hogy a géped támogatja-e vagy sem. A közeljövőben megjelenő játékok ugyanígy fogják használni. Szépen lassan mindenki áttér erre a módszerre, míg nem lesz egy újabb/okosabb...
Ezt a megoldást mi is használjuk csak nem grafikai megoldáshoz, hanem nagy mennyiségű adat feldolgozásához.