"Amúgy nem értem mért jó az, ha az NPC megenged 4 választást és te kiválasztod, hogy kalóz leszel, mert az NPC megengedi. Ezzel ellentétben a SC-ben nincsen benne ez a választási forma, hanem ezt átugorva nem az NPC ad rá engedélyt, hanem egyből a játékos dönt minden nélkül. Szóval miért is jobb a Beteshda módszer. ( értem, hogy valakinek ez a jó, de vita közben nem személyes érzelem érdekel, hanem a tény. :D )"
Ne keverjük a szezont a fazonnal. :) A Bethesda open world játékaiban nem az NPC engedi meg, hogy mi akarsz lenni, hanem te döntöd el és úgy cselekszel úri kedved szerint. Simán lehetsz kereskedő, kalóz, fejvadász, iparmágnás, vagy akár csempész és felfedező a Starfieldben anélkül, hogy egyetlen egy npc-vel is beszéltél volna vagy "engedélyt" kaptál volna erre. Ugyanez megvolt a TES játékokban vagy a 3d-s Falloutokban, úgy játszhattál egy szerepet és élhettél a Bethesda által létrehozott nyitott világban, hogy egy darab npcvel nem beszéltél korábban.
Ha úgy érzed, hogy mindezt szervezett formában akarod tenni, akkor becsatlakoztál egy-egy frakcióba és az ő lobogójukat viselve csináltad tovább azt, amit, kialakítva némi kapcsolatot, megismerve a hátterüket, stb. - mint az életben, ha hozzácsapódsz egy társasághoz és maradsz velük egy ideig.