En mindig a steam achiekat szoktam nezni. :) Az alapjan sokan otthagytak az elso 1-2 honapban a jatekot, vagy veglegesen kukazva, vagy varakozo allaspontra helyezkedve. Erzi a Bethesda is, hogy szep-szep a release szamai, repkednek a milliok meg a rekordok, de valahol megis csak kamu az a mosoly a vezetok arcain amikor a sok millios jatekosbazisrol meg ilyen-olyan futottak meg kategoriaju dijakrol beszelnek. Ezert is nyomtak be gyorsan az unnepi szezonba a nyilatkozatot, hogy nyugi, kvazi mint egy live service eseteben, ugy fogjuk updatelni a jatekot, kb. masfel havonta friss kontenttel, QoL jellegu ficsorok (vagy nexusora felrakott modok) beepitesevel, stb...
Ami az achiek szamat illeti:
A jatekosok 10%-a nem jutott el odaig steamen, hogy a tutorial vegen felszalljon a Frontierrel.
Na, de 90%-bol, vagyis azokbol akik tovabb jatszottak mint egy ora, csak 80% szallt le Atlantison es csatlakozott a Constellationhoz, vagyis a main story masodik kuldeteset a teljes Steames jatekosok 20% kihagyta. Oke, Bethesda jatekrol beszelunk, a main storyt sokszor el sem kezded, de itt azert elegge locked content van a csatlakozasig, utana nyilik ki a vilag.
Lvl5-ot 75% erte el, lvl10-et csak 60%, a lvl25-ot pedig csak 40%, 50-et pedig 15%.
Es nagyjabol ez utobbi szam lathato ott is, ahol "aki legalabb egyszer vegigjatszotta a jatekot" achievet nezzuk, ugyanis a Giant Leap achiet steamen csak a jatekosok 18%-a erte el.
A %-ok biztos, hogy itt-ott pontositasra szorulnanak, ha a tenyleges adatot akarnak nezni, mert itt is jelen van a szokasos Bethesda faszsag, miszerint modokat hasznalva leall az achie kovetes, emiatt az alacsonyabb %-ok valoszinuleg emelkednenek, ha nem is nagyon, de par szazalekot biztosan - ugyanis tendencia, hogy aki nem adja fel az elso orakban a jatekot, az elobb utobb megismeri a jatek hianyossagait (van boven mibol valogatni) es mivel ott maradt a monitor elott, igy elkezd toldozni, foldozni, modolni.
Tovabbra is latom a jatekban a fantaziat, de alapveto rendszereket kellene atdolgozniuk, ahhoz meg kell 1-2 ev/kiegeszito. Egyetlen dolog miatt haragszom csupan: a csapat fele ott maradt a Starfieldet javitani/tovabbfejleszteni, es ennek a TES VI megjelenese lat(hat)ja a karat (Fallout 5 igy mar eselytelen, hogy az Obsidian nelkul, csak Bethesda fejlesztessel 2030 elott befusson). Eddig mindig ment a csorda a kovetkezo projektre es csak par fejleszto es egy maintenance crew maradt az aktualis projekten, most viszont a banda fele ottmaradt, es azok hianyoz(hat)nak odaat.