Valoszinuleg keves az esely ra, de remenykedek, abban bizva, hogy kb egy jo 6-8 honapot extrazik a jatekon a majdnem teljes fejlesztogarda (ellentetben a korabbi Bethesda szokassal), szoval bizok benne, hogy a procgen tartalmon valtoztatnak, vagy ha ok nem, akkor majd a CK2-ben lesz arra opcio, hogy a jelenlegi bolygofelszineket ne pixelekre bontva generalja a jatek, hanem mondjuk ossza fel 8 reszre es kesz.
Jo dolog ez a procgen tartalom, DF-ben is bejott, de jelenleg atestek a lo tuloldalara.
Szemely szerint mindig az volt az egyetlen "bajom" a Oblivionnal es a Skyrimmal is, hogy egymast ertek az objektumok es feladathoz kapcsolodo celpontok. Kijottel a varosbol es a latoterben kvazi 5 banyat, barlangot, falvat, stb. lattal, mikozben a jatekter lenyegben Tamriel egy-egy tartomanya volt. Kettot leptel jobbra es majd indultal is kitakaritani egy ujabb helyszint. Valoszinu az en hulyesegem, de szeretem, ha tudok ugy haladni egy jatekban par percet, hogy semmi sem jon kozbe, ha van tavolsag ket helyszin kozott, mert ad egy kis realitast az egesznek.
Na most a Starfieldben van, hehe, nem szaroztak a sracok, most van 1000 bolygo, amelyek felszine es tartalma millionyi hatalmas procgen cellabol ("tartomanybol") epul fel. De minek? Egy bolygon tobb teruletet tudsz generalni, mint az Arena vagy a Daggerfall teljes jatektere volt anno. Felesleges es haszontalan ekkora meretben gondolkodni egy planetat illetoen (marmint realisnak hatnak igy a meretek, persze, de ez mar sok, ennyire azert megsem kellene annak lennie).
Siman eleg lenne 6-8 darab prcgen cella egy bolygon ugy, hogy a generator arra figyeljen, hogy a cellak kapcsolodjanak egymasba es ezaltal legyen folytonossag, legyen atmenet, lenyegeben megadva azt az erzest - meg ha loading screenekbe is utkozunk egy-egy tranzitnal - hogy ugyanazon a bolygon vagyunk, mert a cella hatarat elerve ott folytatjuk a loading utan, ahol jartunk.
Jelenleg az, hogy barhova kattintasz a bolygon, ott egy ujabb cellat general a jatek es igy eselyed sincs egy bolygot korbejarni, teljesen kinyirja a felfedezes egyik fontos aspektusat, az elmenyt, hogy mindent lattal az adott egitesten. A bolygo traitek felfedezese megprobalja ezt a hianyossagot kompenzalni, de az csak placebo.
Kellett volna nemi extra dijazas a felfedezoknek azon tul, hogy random kioszkos feladatokat kapsz arra, hogy latogass meg X bolygot, fedezz fel X traitet, stb. Kaphatott volna egy kulon frakciot, vagy barmit.
Es szinten az utazashoz es a immerziohoz kapcsolodik, de az, hogy az urben nem lehet kozlekedni olyan hagyomanyos ertelemben, mint barmelyik urhajos jatekban, az nonszensz. Ha csak egyszer is landoltal az Eliteben/NMS-ben (csak hogy legyen ket ismert pelda a szimulator jellegu es az arcade jellegu megoldasra is), akkor baromi nagy hianyerzeted van, hogy itt egy landing animacio utan mar a felszinen vagy. Jatekmechanika szempontjabol nem ad hozza vagy vesz el a manualis landolas vagy bolygoteri urben valo kozlekedes hianya, hiszen ezek olyan featurek, amelyeket kb 4-5-szor hasznalsz es utana mar fast travelre kattintasz, de sajnalatos, hogy ezt a dontes nem te, a jatekos hozod meg, hanem eleve igy kapod meg a jatekot.
Az en hulyesegem, tudom, de a New Vegas hardcore mode ota minden olyan open world es/vagy sandbox jatekot, ami engedi, vegigjatszok ugy legalabb egyszer, hogy nem hasznalok fast travelt, hanem a jatek altal biztositott standard megoldast hasznalva a sajat labamon/hatasomon/hajommal kozeledek, nem waypointokra kattintva. Ha van ra lehetoseg, akkor korbejarom, ha nem ugy van kialakitva a jatekter, akkor keletrol-nyugatra, eszakrol delre, stb iranyokba teszem mindezt. Rengeteg olyan kis aprosagra bukkan(hat) igy az ember, ami esetleg elkeruli az ide-oda ugrasok kozben a figyelmet. Progress szempontjabol nyilvan ertelmetlen es felesleges idopocseklasnak is hathat, de nekem a vilag megismeresehez, az immerziohoz sokat hozzaad, ha egy jatekban van erre lehetoseg. Na, a Starfieldben ez szinte teljesen lehetetlen, par handcrafted tartalmat leszamitva semmi esely sincs ra, koszonhetoen a procgen ilyen szintu hasznalatanak.
A tobbi fapados megoldas miatt (van sok) nem aggodok, azokat modokkal lehet majd orvosolni. Az mar mas kerdes, hogy mire ezek a modok elkeszulnek, emlekszunk e a Starfieldre es akarunk e jatszani majd vele.
Apropo modok, amig nem tudunk tobbet a Creations nevu uj featurerol, addig azert ovatosan bizakodnek. Nem tudni, hogy mennyire lesz a Creation Club utodja vagy helyettese vagy mennyire lesz teljesen uj feature, kell e fizetni erte, stb. PC-n oke, ott a nexus, de boxon es ps-en mar azert felmerul a kerdes: megmarad e a Skyrim/FO4 fele bethnetre feltoltott ingyenes usermade modok / CC-re keszitett es ott tokenert megvett modok rendszere vagy nem?