"míg emberi sofőrökből folyamatosan újratermelődik a tapasztalatlan, friss jogsis réteg."
És? Legrosszabb esetben a példában szereplő tűzoltó odamegy, kitessékeli a leblokkolt vagy béna sofőrt és arrébb áll ő maga, vagy ha nincs sofőr, akkor beveri az ablakot, kiengedi a kéziféket / kiveszi üresbe a váltót / eltöri a kormányzárat és eltolják / letolják az autót.
Egy önvezetővel, főleg ha lesz olyan amiben nincs direkt mechanikus kezelőszerv mit csinálsz, ha a tegyük fel egyébiránt bugmentes szoftver egy hardverhiba miatt telibe lefagy? Hátratolatsz és lendületből megpróbálod tank módjára félrelökni? Épp emiatt minimum kívülről könnyen hozzáférhető, jól láthatóan jelölt mechanikus vészhelyzeti hajtásleválasztó, fékkioldó és áramtalanító kapcsolót kell minél hamarabb kötelezővé tenni, illetve a mechanikus kormányzás lehetőségét meghagyni szintén kötelező jellegűként.
Mert az ember sok téren helyettesíthető, de amikor baj van, akkor az élettelen dolgok feletti irányítást azonnal át kell tudnunk venni, ennek mindig a #1 szempontnak kell lennie, bármit is tervezzen / gyártson valaki.