Tudok veled vitatkozni 1-2 dolgon, de amúgy összességében korrekt amiket írtál, végre valaki nem a tipikus csőlátású "dögöljön meg minden autós, minek nekik az" mentalitástól elvakulva próbál meg érvelni, hanem a technológia bizalomgerjesztőbb oldalát bemutatva kellően hiteles részletességben
De viszont:
"bekoxolva 150-el a körúton, hogy aztán egy buszmegállóba csapódva meggyilkoljon 2 embert"
Erre én azt mondom, hogy Prius padlószőnyeg. Ott asszem 160-180 körül csavarodtak fel egy fára az utasok. Két önmagában aprónak tűnő tervezési hiba együttállása kellett: a padlószőnyeg, illetve padlógeometria kialakítása és becsúszási hajlama, illetve a brake-by-wire rendszer azon sajátossága, hogy a főfékhengert csak a pedál (közel) padlóig nyomásakor kezdte el direkt fizikai összeköttetés útján vezérelni a mechanika, ahová a padlószőnyeg már nem engedte lemenni a pedált, plusz ugye közben a gázpedál meg beakadt alá és kuplungpedál sem volt a megszokott helyen oldani a hajtást.
Szóval engem az ilyenek után az zavar / aggaszt nagyon, amikor ezeket a technológiákat a jelenlegi technológiákat övező botrányos közhangulatban egyesek túl nagy mellel próbálják propagálni, mielőtt azok már hosszú távon bizonyítottak volna. Ez nagyon visszás, sokkal szerényebb és előzékenyebb módon, a technológia iránti bizalom kierdemlése érdekében előbb meg kellene mutatni a világ színe előtt, hogy ebben a biztonsági szempontból kritikus szektorban elutasítják a 21. századra jellemző gyilkos kapkodást a fejlesztésnél / tesztelésnél és nem engednek teret a műszaki alaposságot pénzügyi érdekek miatt elnyomó agyatlan határidőknek, illetve költségkereteknek.
Aki ezt megelőzve már rögtön azzal jön, hogy tiltsuk is ki amint lehet az emberi sofőröket, az jelen pillanatban csak keresztbetesz ennek a bizalom kialakulásának, vagy inkább visszaszerzésének (lásd 90-es, 2000-es évek amikor még a minőség verseny tárgya volt és nem pedig szerencse kérdése). Tisztelet a kivételt képező gyártóknak, akad még egynéhány, de konkrétan ott tartunk, hogy megveszel valamit háromszor annyiért, ami fele olyan jó az előzőnél és negyed annyi időt sem bír ki, mialatt havi szinten válik használhatatlanná a folyamatos beta, de lassan már inkább alpha verziós szoftverfrissítésektől. Ez nem állapot, amíg az emberi hanyagság / kapzsiság virít a legtöbb mai műszaki termékből, addig nagyon nehéz egy új technológiát elfogadtatni a folyamatosan megbotránkoztatott társadalom körében.