"Diszpécserek, infrastruktúra, mindenféle projekmanagerek, valtozaskezeles, asset managment, support, applikációk etc... Nem lesz olcsóbb mint a takxis aki a saját gépet managereli és pénzért vezet. Fogadni is merek rá. Plusz a járulékos dolgok az autók engedélyeztetése mindenféle ISO tanusitas a mögötte lévő szervezetek megszervezése stb.."
Egy rendes taxis cegnek pontosan ugyanilyen infrastrukturaja van jelenleg is, foleg azoknak akik vallalati flottaval, sajat szervizzel es valtott soforokkel uzemelnek. Ebbol az automatizalassal ki lehet hagyni az emberi soforoket, az alkalmazas alapu fuvarszervezes miatt az emberi diszpecsereket es minden egyes auto 3 muszakban jarhat (tisztan elektromos autok eseten toltesi idovel 2.5-ben, tehat napi 20 oraban). Igy egy automata auto legalabb ketszer annyi fuvart tud egy nap biztositani mint egy emberi sofor sajat autoval, mindezt alacsonyabb bekerulesi koltsegek mellett. Az autok fogyasztasa is csokkentheto a sofor tomegevel es a robotnak szuneteket sem kell a munka kozben beiktatnia, kepes minden nap 20 orazni pihenoido nelkul. A taxis vallalkozasok szamara az automatizacio a berkoltsegek jelentos csokkeneset jelenti majd ami magasabb haszonkulcsot tesz lehetove, nagyobb kezdeti tokebefektetes mellett. Varhatoan csak par nagy taxis mega vallalkozas tud majd megmaradni a piacon, kvazi olyan meretben mint az Amazon. Az atlagos embernek ebbol kb. az fog atjonni, hogy az allami tamogatas nelkuli tomegkozlekedes ara folott egy picivel tud egy automata taxit hivni. Kozben a tomegkozlekedes is automatizalhato, tehat akar a varosi buszok is jarhatnak on demand rendszerben, akar azonos mega ceg altal uzemeltetve is. (pl. amazon public transit bus with "just walk on" fare collection)
A mernokok bere egy nagyobb tomeggyartasra szant project-ben mindig elhanyagolhato, mert par szaz mernok bere tobb millios ertesites eseten az elso bar ezer darab utan megterul. Es ha egyszer megvan es mukodik, akkor onnantol a termek akarhany peldanyban lemasolhato, azaz az MI-t csak egyszer kell megirni jol es onnantol jo marad akarhany even vagy evszazadon at hasznaljak, akarhany millio peldanyban es ez a tobb millio MI az elso peldany letrehozasa utan mar teljesen ingyen dolgozik a vilag vegeeig.
A jogi reszerol annyit, hogy jelenleg tobb nagy piac van. Az EU egyetlen hatalmas piac, mert egysegesitettek a jogi kornyezetet (mar csak par allam nem csatlakozott ehhez, pl. Magyarorszag), az USA is foderalis allam, ott is egyseges szabalyozas varhato, mig Kanada tobbnyire csak atveszi az USA szabalyait. Kinaban dedikalt kormanyzati csoport foglalkozik az onvezeto autokkal, tehat nemcsak a kesz szabalyozas, de az allami hatszel is megvan. Varhatoan egy gyartonak eleg lesz az amerikai, az europai es a kinai allami szabvanyoknak megfelelnie es ezzel lefedheti a vilag fizetokepes piacainak jelentos reszet.