"Ezt leirtam mar korabban. A specialis szervizes/mento/stb. jarmuvek kozlekedhetnek automatikus uzemmodban a mukodo rendszer hataraig. Onnan pedig kezzel vezetve lehet eljutni a kivant celig. Erre lesznek kikepzett szakemberek, akik csak akkor hasznalhatjak a jarmuvezetoi tudasukat amikor olyan zonaban vannak, ahol erre szukseg van."
Ez teljesen életszerűtlen, a helyhezkötött infrastruktúrák szervizelése nem mindig úgy néz ki, mint a filmekben, hogy odamegy 2 szakember és minden eszköz meg alkatrész van náluk és 1 óra elteltével már meg is oldottak bármit. Van ilyen sokszor, persze, de amikor valami nagyobb baj van, akkor oda kellhet csődíteni akár 3-4 különféle céget is tök más iparágakból, meg mindenféle egyéb érintetteket akiknek kellhet a közreműködése a helyi viszonylatokban. Na és akkor ott kezdődik a gond, hogy majd 2 szükséges cégnek nem lesz ilyen járműve/jogsija, mert amúgy nagyon ritkán van ilyesmihez közük, de most rohadtul kellenének, a felszerelésük fele majd nem fér be a kézivezérelhető járműbe, 3 körben kell az embereiket hozni-vinni, stb... Totális káosz.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mi lesz ha valami szűk, forgalmas helyen történik valami üzemzavar a háttérinfrastruktúrában, esetleg valami elkezdi a szenzorokat zavarni / blokkolni / masszívan beszennyezni és beáll emiatt hosszú órákra - fél napokra egy város forgalma. Ha az emberek átválthatnak egy gombnyomásra kézi üzemmódra, majd jól felhajtanak türelmetlenül a járdára / záróvonalon a szembesávba vagy át az árokparton / Mari néni háza előtti virágágyáson / köztéri szökőkúton aztán csak-csak elkezd kijutni mindenki valahogy és megy tovább az élet ha kissé döcögősen is, de ha nincsenek kézi kezelőszervek vagy makacsul tiltja a rendszer a használatukat, akkor mit csinálnak? Majd az egy-kettő, jó esetben három-négy diszpécser fog egyesével mindenkit kinavigálni, már ha egyáltalán nem pont olyen jellegű a hiba, hogy a járművek összeköttetése / kommunikációja lehetetlenül el?
Ennek tényleg ott kéne minél hamarabb elébe menni, hogy a személyszállításra alkalmas közúti járművek mindegyikében legyen nemzetközi egyezmény alapján kötelező a mechanikus kormánymű, fékrendszer, ajtónyitó rendszer, illetve biztos ami biztos, én kötelezővé tenném a legalább 80km/h-val minimum 120km távolság megtételét biztosító folyékony vagy gáz halmazállapotú tüzelőanyaggal működő erőforrás meglétét is és természtesen mindezek manuális kezelésének azonnali és mindenkori rendelkezésreállását. Amiben ezek nincsenek, azt meg egyenesen közbiztonságra különösen veszélyes eszköznek minősíteném. Aztán közben fejleszhetne bárki bármit ami csak jól esik, csak ezek legyenek meg mindenképp. Másba nem szólnék bele, majd a verseny tenné a dolgát úgy is, amivel mindenki jól jár.