"a nevadai Gigafactory-nál is háromszor nagyobb lenne, nyilván komoly esélyt kínál hazánknak, ez azonban nemcsak itthon, de még a régióban is az eddigi legnagyobb beruházás"
Amiket én most találtam, az alapján konkrétan a világ eddigi legnagyobb akkumulátorgyára lesz, plusz hosszútávon is világszinten alig maradunk majd el a leendő németországi gyártókapacitástól, Kína és ő utánuk jelen állás szerint a 3. legnagyobbak maradunk 147GWh-val (viszonyításképp a teljes USA-ban lesz akkor a jelenlegi kilátások szerint 90GWh körül).
Ezzel együtt egyébként lehet kezd értelmet nyerni az a homályos szöveg is, amit egyszer csak látszólag a semmiből Matolcsy nyomott le 2 éve, hogy a magyar gazdaság szereplőinek csak néhány éve maradt felkészülnie, hogy tudjon értelmesen bánni jelenlegi léptékekkel mérve "korlátlan" mennyiségű pénzzel / erőforrással.
És persze így már az sem olyan érthetetlen, hogy miért nem léptünk fel hevesebben a belsőégésű motorok elleni agyatlan és fájóan szakmaiatlan európai szabályozásokkal szemben, miközben ettől eltekintve minden más vitatott kérdésben a józan oldalt képviseltük. Nyilván ennek fényében az egyik legnagyobb gazdasági nyertesként ez nem feltétlenül érdeke az országnak és nyilván a lakosságot sem fogja zavarni az elektromosítás, amikor 6-8 havi minimálbérből simán kifutja majd valami rendes szívóbenzines, akár V6/V8/V10-es tengerentúli importja is büntetőadókkal együtt is annak majd, aki szíve jogán továbbra is ilyenekre vágyik, vagy egy kicsit még spórol és vesz újonnan Ferrarit vagy Porsche-t, amiket úgy is engednek majd gyártani belsőégésű motorral továbbra is. Így ez már korrekt