Ez is szépen be fog kategorizálódni a társadalomban, mint előtte oly sok minden.
Vannak képzőművészek akiknek alkotásai haláluk után évekkel , évszázadokkal később értékelődött oda, ahol most be van árazva. a világ tele van ismeretlen művészek, iparosok munkáival, amik ma felbecsülhetetlen értékű jelzővel vannak ellátva....
Itt valóban az eredeti mű felhasználásán való jogi vita, amibe lehet éppen belekötni. De egy nevenincs vagy megállapíthatatlan szerzőjű, készítőjű műnek ugyan ki fogja az "érdekeit2 képviselni? (Tudom erre mindig akad ingyenélő, akár szervezet.)
És akkor arról még nem is beszéltünk, amikor az AI teljesen üres vászonra kezd el "festeni" és nem a neten fellelhető billiárdszor billiárdnyi képből mazsolázik, ha nem generál. Mint pl a Mandelbrot generátorok, ott is csak az algoritmus változóit adjuk meg. Csak éppen ott jellemzően felismerhető a gépiség, itt pedig már nem, vagy nehezen.
Azon is lehet vitatkozni, hogy ez művészet-e és, hogy művész-e aki csak "felprogramozza" a gépet. Egy egyszerő példával élve, már régóta elfogadjuk az olyan fotoshopos fényképeket egyéni alkotásnak - ergo műnek -, amik nyilvánosan vállalják, hogy szerkesztett, alakított képek. Ennél is kb. ez lesz - a szabadon felhasználható, nem jogvédett bárminemű alkotások ilyetén manipulálása simán elmegy művészetnek majd. Legfeljebb egyeseket dollár milliókért adnak el, legtöbbjük meg fabatkát sem ér - még most.