"Analóg helyzet: a németek felépítenek egy autópálya hálózatot adófizetői pénzen, ingyen használhatják, majd jön egy amerikai futárszolgálat, és ráenged 10 ezer kamiont, vaskos bevételt termelve belőle magának."
Nem, ez itt inkabb olyan, mint az amerikai autogyartol kerni penzt azert, mert egy nemet autos a nemet allami utakon hasznalja a jarmuvuket. Normal esetben a felhasznalotol, tehat a nemet autostol kell bevasalni az autopalya dijat. Ha a halozati szolgaltato tobb penzt szeretne, akkor szedje be azt a sajat elofizetoitol. Mondjuk lehetne forgalomaranyos az internet dija, aki tobb byte-ot visz at (barmilyen iranyba), az tobbet fizet. Feltoltos mobilnetnel meg mindig igy van es egesz jol kezeli a piac.
Persze szedhetne interconnect dijakat az osszes szolgaltato a tobbi hozza kapcsolodo szolgaltatotol is. Igy pl. a nemet szolgaltatok elszamolhatnanak a nemzetkozi gerincszolgaltatokkal a forgalomaranyos dijakrol, majd a nemzetkozi szolgaltatok ha akarjak leverhetik ezeket az amerikai szerverek uzemeltetoin forgalomaranyos interconnect dijak formajaban. Ha valaki nem fizet, akkor a helyi szolgaltato abba az iranyba csokkentheti vagy leallithatja a forgalmazast. Ez bevalt mar a nemzetkozi telefonhivasok eseten is, teljesen jol kezelheto es atlathato elszamolasi strukturat kovetve. (csak itt a masodperces eszamolas helyett byte alapu lenne)