"Nagy sebesség esetén a töltött részecskék a mágneses mezővel találkozva halálos gamma sugárzást bocsátanak ki. Ez tudományos adatok, és számítások támasztják alá."
Csak akkor ha a magneses mezo jelentosen megvaltoztatja a reszecske mozgasi energiajat. A lenyeg, hogy a Bussard hajtomu nem valtoztatja meg, igy nem general gamma sugarzast.
"A mágneses fúvóka az nem gyorsító szerepet tölt be, hanem ugyanazt mint a hagyományos fémből készült fúvóka. Nem mellesleg a vasimir esetében sincs mágneses gyorsító, ott a plazma fűtési energiáját használják fel a gyorsuláshoz. Amivel te kevered az az ion hajtómű."
A VASIMR hajtomu eseten is a plazma gyorsitasat vegzi a fuvoka, csak nem elektrosztatikus, hanem elektrodinamikus modon. Ez volt Bussard egyik otlete. (a fuzios reaktoranal is elektrodinamikus konfinement-et es pinch-et irt le) Az ionhajtomuvek joreszt elektrosztatikusak, a VASIMR elektrodinamikus.
"Itt van, ha nem hiszed:"
Eloszor is itt irja, hogy nem megallitani, hanem terelni kell a reszecskeket:
"Of course, unlike solar “sails,” our ramjet vehicle
should not be designed as a radiation reflector,
rather as an ion collector and focusing device
plus reactor, crew quarters, etc."
Itt irja a fuzios termekek gyorsitasat elktrosztatikus vagy dinaimikus modon:
"Conversion of kinetic energy of fusion to directed motion of the fusion products is possible in principle in a number of ways. If electrical power is produced by the reactor, electrostatic acceleration through a multistage field
could be used. Another method of acceleration could make use of electromagnetic waves to extract energy from incoming particles while adding energy to outgoing particles in a travelingwave type of transformer."
Ez utobbi az elektrodinamikus gyorsitas leirasa. Konkretan a VASIMR hajtomu fuvokajanak leirasa.
Itt irja le, hogy hogyan lehet a hulladek energiat felhasznalni a magneses ter eloallitasara, tovabba az, hogy a magneses ter nem lelassitja hanem csak elteriti a reszecskeket:
"The focusing field, whether magnetic or electrostatic, accelerates the incoming ions radially, transversely to their initial direction relative to
the ship. For magnetic field deflection, the source of energy for this is the kinetic energy of the ship, but separately generated electrical energy is required for the use of electric field deflection. The relative energy needed per particle is small compared to the energy release in the fusion reaction, thus the necessity of supplying this need will have little effect on the vehicle performance if the fusion energy can be utilized efficiently"
Ez pedig az alapelv altalanos leirasa, benne az "unspecified conversion device"-al, ami a magneses fuvoka, ami kepes a reszecskek kinetikus energiajat novelni (azaz gyorsitani oket). A cikkben (lasd fent) le is irja mind az elektrosztatikus, mind az elektrodinamikus gyorsitas modjat. Az ionhajtomuvek foleg az elobbi, a vasimr az utobbi elvet hasznalja.
"At the focal point these ions are led into a fusion reactor of unspecified indeed, unknown type, made to react and generate power which is then fed back into the fusion products through a similarly unspecified conversion device, to the increase of their kinetic energy and momentum, with consequent reaction on and acceleration of the vehicle."
Tehat a belinkelt eredeti cikk szorol szora azt irja le amit en is magyarazok mar napok ota, csak meg kellene erteni. Kulon kimeli es elmagyarazza azokat a felreerteseket amiket nem ertesz. Valoszinuleg a kortarsai kozzul se ertette mindenki a mukodesi elvet. Pedig zsenialisan egyszeru az alapelv.