Egy literes Fiesta is többet megy el, mint 500km. Megtankolni meg 5 perc.
Ezt nem tudják az elektromosak.
Ha haza akarok autózni, akkor legalább 1x töltenem kellene az akkukat. De kérdés, hogy 130-nál mennyire merülnek. Lehet, hogy 2x is meg kellene állnom.
A régi 2,5 TDS motorral szerelt bömössel elmentem 1050 km-t két benzinkút között. Az út nagyját pályán tettem meg 140-160-as tempóval.
Az 1.9 CDTI motorral szerelt opel is 800 km-t meg tudott tenni. A rekordra már nem emlékszem, de szerintem ezt nem autóztam ki egyszer sem villogó üzemanyag jelző lámpáig.
Ezekkel haza tudtam menni egy tank gázolajjal. Otthon tankoltam, majd vissza.
Egyértelmű, hogy fontos szempont a hatótáv. Az sem mindegy, hogy hol tankol az ember. A pályán mindig drágább. Lemenni róla csak tankolásért meg már növeli az utazási időt. 8-9-10 óránál azért nem mindegy. Elektromosnál meg eleve hosszabb a "tankolási" idő.
Ezért is gondolkodom hibridben, de még nem győztem meg magam. Szívem szerint dízelt vennék, de sajnos annál nem lehet tudni, hogy mikor hoznak egy olyan törvényt, amivel kicsesznek a tulajokkal.
Nem mondom, hogy nem kell alternatíva. Egy zöld övezetes körzetben érezhetően jobb a levegő, mint ahol bárki járhat.
De szerintem sem az akku fogja megváltani a világot. Legalább is nem a ma ismert és használt akku.