Na persze csak éppen az elektromos autókban kezdetben ólom aksik voltak. Amik energia hatékonyság meg se közeliti a mai litium ion aksikat. Vagyis igen nagy súly volt magának az aksiknak a tömege az autonak még lassabb a töltés és igen kicsi a hatótáv. Létezik egy energia hatékonysági mutató, ami azt mutaja meg, hogy egy aksinak mi az energia/tömeg aránya. Vagyis, hogy 1 KG tömegű tároló eszköz milyen mennyiségű energiát képes betárolni. Ez a mai elektromos autókban a 0,2-0,25 környékén van. Az ólom aksik esetében ez simán 0,1 alatt volt. A laborokban már simán a 0,8-as értékű eszközökkel kísérleteznek. Vagyis ha ezekből sikerül gazdaságosan gyártható megfelelő terméket fejleszteni eljutnánk oda, hogy egy ugyan olyan tőmegű aksival háromszor olyan messze lehetne eljutni a mai szokásoshoz képest. Persze akkor már majd fele olyan tömegú aksival fogunk kétszer olyan messze menni. Persze aztán ott van a technika ára és a töltés sebessége és hatékonysága. A környezeti hatások a hulladék feldolgozás és egyebek. Minden esete van potenciál az elektromos hajtásban. Több, mint a robbanó motorokban. Amik egyrészt elérték a kihozható hatékonyságuk maximumát. Már nem igen van mit kiséletezni egy robbanó motor hatékonyságán, hogy környezet barátabb legyen és kevesebbet fogyasszon lényegesen ugyan olyan teljesítmény leadás mellet. Bár azokban is igen hatalmas fejlődés történt. Ha megnézzük, hogy mondjuk a 70-es években mekkora teljesítményt adott le egy benzin vagy dizel motor milyen fogyasztás mellett és ha megnézzük a mai robbanó motorokat lesz vagy 50-60% teljesítmény hatékonyság növekedés. A robbanó motor nagyjából elérte az a maximumot, amit műszakilag képesek voltak a mérnökök kihozni belőle. Egy litert fogyasztó 200-zal menő robbanó motorjaink soha nem lesznek. VAgyis valami tényleg kell a robbanó motor helyett a következő évtizedekben. Hogy aztán ez egy elektromos meghajtású autó vagy egy hidrogén meghajtás azt még nem tudjuk pontosan. Bár hidrogént használni üzemanyagnak egy autóban az se egyszerű, mert igen csak komoly megoldandó kérdések vannak. Mind műszakilag , mind biztonság szempontjából. A hidrogén előállítása, szállítása, tárolása, tűzveszélyessége stb. Senki nem akar felrobbani a saját autójában vagy igen kínos lenne egy város közepén felrobbanó szivárgó hidrogén töltő állomás. Vagy egy hidrogént szállító tartály kocsi robbanása... stb. A lehetőség ott van a hidrogén hajtásban csak éppen múszakilag kevéssé kialakult és kiforrott mint az elektromos meghajtás.