"A világon mindenhol az ingatlanállomány 95%-a 2015 előtti. Azok kb. NULLA szinten készítették fel erre a városokban. És az emberiség 60%-a városlakó és ez nő."
Varosokban eleg a parkolohelyeket ellatni toltokkel. Tehat minden legalis utcai parkolohely kap egy tolto oszlopot. Nem gyorstoltot, csak egy sima 230V/16A-es csatlakozast, csepptolteshez. Aki parkol az adott helyen, az radugja magat a toltore. Aki nem talal ures toltot, az nem parkolhat, mivel a parkolasi dijat is ossze lehet vonni a toltesi rendszerrel. Varosokba ugyis csak elektromos autoval lehet majd behajtani. Ez nem erinti az ingatlanokat.
A masik a varosi parkolohazak vagy epuleten beluli teremgarazsok kerdese. Itt is kotelezove lehet tenni a fenti tolto kiallast minden parkolohelyhez. Amennyi toltot tud biztositani az adott epulet, annyi parkolohelyet tarthat meg. Ez az irodahazak eseten is osztonozni fogja a toltok kiepiteset.
A harmadik az otthoni garazsok esete. Aki nem tud a sajat garazsaba egy sajat biztositekos 16A-es konnektort biztositani, az jobb ha csak feszernek hasznalja a garazst. Bar maganhazakban nem feltetlen kotelezo a csepptolto kiepitese, de erosen javasolt.
"NEM FOGJA EZT A TÖBBSÉG CSINÁLNI MERT NEM TUDJA."
Ha autot akar hasznalni, akkor meg fogja. Aki nem tudja, az lemond a sajat auto hasznalatarol. Mivel az utcai parkolohelyek toltokkel ellatasa es a dijszedes a varos dolga, ezert a legtobb embert nem erinti, csak ezentul a tolton at fizetik a parkolasi dijat is.
"A hazai infra előrelépése ezen a téren kb. a nullával egyenértékű. Jelenleg ott tartunk, hogy még az áram import is felkúszott 13 év alatt 10%-ról 30% fölé."
Egyreszt fejleszeni kell a termelo kapacitast. Tehat kell Paks 2 es valoszinuleg Paks 3 is. Masreszt kell fejleszteni az atviteli kapacitast, mind a gerinchalozatot, mind a varosi halozatokat. Ez ugyanugy koltseg, ahogy a 2. vilaghaboru utan az orszag villamositasa is koltseg volt. Ezek utan lehet fejleszteni a varosi tolto halozatot, az uj gerincvezetekekre epitve. Az orszag ket dolgot tehet: Vagy meglepi es mindent felfejleszt az eromuvektol a varosi kabelekik vagy a lakossag sajat garazzsal nem rendelkezo resze lemond a szemelyauto hasznalatrol. Mindket megoldas lehetseges, de az emberek annyira megszoktak az autohasznalatot, hogy ki fogjak fizetni az uj eromuveket, az uj tavvezetekeket es az uj varosi halozatot is, tovabba a sajat lakohazaik, irodaik, stb. halozatfejleszteset.
"Egy kurva dugasz, annyi nincs bennük. Én 2005-ben épültben éltem és egy rohadt porszívot nem tudsz bedugni sehova."
Akkor ott massziv fejlesztes kell majd. Jo alaposan szet lesz verve a garazs, hogy behuzzak az uj kabeleket. Persze ha sporolni akarnak, akkor rakhatjak az uj kabelezest a falak menten es a plafonon szabadon futo kabelvezeto talcakra is. Ronda, de olcso es egy garazsban nem zavar senkit. A koltseget persze a tulajdonosoknak kell allniuk, ha meg akarjak tartani a parkolohelyuket az uj (sajat zsebbol vasarolt) elektromos autojuk szamara. Aki nem tudja kifizetni, annak max. nem lesz autoja.
"De a SAJÁT lakásodnál levő napelem mióta tölti a céges parkolóban álló kocsit napközben?:"
A sajat lakasnal levo napelem a sajat lakasnal levo epulet ellato (fixen beepitett) aksikat tolti, amikrol toltheto az auto ejjel, amikor otthon van. A cegnel levo napelemek pedig a cegnel levo epulet ellato aksikat es az eppen ott parkolo autokat toltik. Nem olyan bonyolult. A Tesla a power wall technologiaval kulcsrakesz megoldast biztosit erre, csak fel kell szerelni es meg gyorstoltest is tud az otthoni garazsban es a ceges parkolohazban is. Vannak altalanos megoldasok is, amik minden modern autotipushoz jok.