"Nálad nagyon elmentek otthonról. A linkelt részen úgy kéne letenni, hogy a járda alkalmas legyen közeledésre, de az ajtókat is tudjad nyitni, ami BÁRHOL lehet, hiszen full random helyen lehet autó, mert bármilyen autó, bármi mögé leparkolhat."
Nem igazan vagy tisztaban a parkolasi rend mukodesevel. Nem csak parkolasra kijelolt savok vannak, hanem letezik olyan is, hogy dedikalt parkolohely. Ekkor minden parklohely fel van festve, pontosan jelolve, hogy hol van az eleje es a vege a helynek. Ez egy fix szamu parkolohelyet jelent, ahol tudjuk hol van az autok eleje es vege. Ez alapjan lehet elhelyezni a tolto oszlopokat. Ezek az oszlopok viszonylag vekonyak, mert nem kell nagyaramu gyorstolto, csak egy normal 230V/16A-es vagy hasonlo csepptolto, tehat 3.6 kW-os. Ez lakossagi szintu toltest tesz lehetove, mintha otthon a garazsban dugta volna toltore az ember a kocsit. Gyakorlatilag egy vizallo 230V-os aljzatrol beszelunk. Az oszlopok lehetnek a jardan, a parkolohely felfestes sarkanal, de lehetnek a felfestett helyek kozott is a parkolo autok savjaban. Ez utobbi par szazalekkal csokkenti a parkolohelyek szamat, de cserebe semmilyen helyet nem vesz el a jardarol. Raadasul igy minden parkolohely kaphat sajat azonosito szamot es online foglaltsagi jelzest. Tehat a parkolo app-ban lehet keresni es foglalni magunknak parklohelyet, ahol a fizetes megkezdesekor a toltes is elindul. Az ellenorok pedig latjak a tablet-jukon, hogy ki parkolt le jegy nelkul. (aki uresnek jelolt helyen all) Ezt kiegeszitve egy infras parkolohely foglaltsag szenzorral (a tolto dobozon) tavolrol megmondhato ha valaki ures helyre foglalas nelkul all be vagy a lecsatlakozas utan nem hajt el adott idon belul. A dobozok fedelenek nyitasat pedig app-bol lehetne engedelyezni (lasd csomag automatak), igy senki nem tudna mas autojat kihuzni a toltorol. (vagy bedugni barmit fizetes nelkul)
Ilyenekkel (+qr kod a fedore a parkolas megkezdesehez) eleg olcson tele lehet rakni a varosokat. A toltot es a kabelt minden autos viheti maganak, a legtobb jarmuhoz ugyis adjak a szabvany 3.6 kW-os tolto csomagot. Raadasul ezek az okos-parkolohelyek az atmeneti idoszakban hasznalhatoak lennenek belso egesu jarmuvekkel is, amig ki nem vezetjuk oket. A kulcs az egyedi parkolohely azonositok es a kozponti online parkolohely adatbazis es dijfizetes bevezetese.
ps: Komolyan ezek trivialis muszaki megoldasok, amik a vilag fejlettebb reszein mar reges regen ismertek.