"Cuki vagy, orral parkolós példát mutatsz, ahol a két sor között méteres távnál szélesebb járda van. A képen, amit mutattam, járdával ph parkolás van és eleve szűk járda. Ahogy mindenhol szinte ez van."
A lenyeg, hogy egy-egy ilyen oszlop elfer vagy a jardan, vagy a parkolohelyek kozott. Csak meg kell szuntetni, hogy egy hosszu kozos parkolasi sav van es at kell allni arra, hogy minden parklohely jelolve legyen egy teglalappal. Onnantol a teglalapok kozze fel lehet szerelni az oszlopokat, az autok parkolosavjaban, mivel az a jardabol semennyi helyet nem igenyel, sot jarda sem kell hozza. Es igen, ilyenkor a toltooszlopok az autok orranal/vegenel lesznek, meg parhuzamos parkolas eseten is. Ez nem csokkenti jelentos mertekben az elfogalhato helyek szamat, ugyanakkor lehetove teszi a dedikalt digitalis parkolohely kiosztast es online azonnali parkolodij fizetest is. Ez jelentos bevetelnovekedest jelent majd az allam, az onkormanyzat vagy a parkolasi befektetok reszere.
A technologia adott, trivialis, a kapacitasbovitesek modja ismert, csak toket igenyel, amit nemzeti vagy akar nemzetkozi magan forrasbol is be lehet vonni. Ha megvan a politikai akarat, akkor kb. egy evtized alatt megoldhato a teljes atallas es a vegen egy gaztuzhely, cirko vagy belso egesu motorral szerelt jarmu sem marad hasznalatban. Mellekesen mobil jeladok hasznalata eseten (lasd EU-s veszhelyzeti es utdij szedesi rendszer) minden kozuti jarmu pontos pozicioja es sebessege is ismertte valna az allam szamara, tehat a helyi karosanyag kibocsatas eltunese mellett megszunne a gyorshajtas is. Szerintem ez win-win.