"Több mint 282.2 g/100 a Co kibocsájtása. (ez is valós adat), de ha 4-en ülünk benne akkor már csak 70,5g/fő/100... Ezek alapján elmondható, hogy egy főre bontva a kocsimnak kimagaslóan jó a fogyasztása és nem annyira rossz a Co kibocsájtása."
Nem lenne szabad relativizálni a szennyezőanyag kibocsátást. Amúgy sem CO, mert ha ennyi lenne azonnal kivonnák a forgalomból. CO2 a kibocsájtást. Ha többen ülnek az autóban növekszik a fogyasztás. Ezzel arányosan a szennyezőanyag kibocsájtás.
A relativizálásnak ezért sincs értelme, mert hatalmas fogyasztású autód van. Egy modern háromhengeres 1 - 1.2 literes szívómotorral szerelt kisautó városi forgalomban 6 liter /100km fogyasztással megelégszik. Országúton bőven alatta marad. A sebességkorlátozások betartásával autópályán sem lehet 6 liter fölé menni. (Egy személlyel számolva.)
A szennyezőanyag kibocsájtás kombinált értékben CO2 - 116 g/km kb 40%-a annak amit te járműved "gyárt".
"Mondjuk nem kellene a fél világon körbeszállítani a nyersanyagokat meg a fél kész cuccokat, akkor lehet jobb lenne a helyzet. "
Kipróbáltuk.
Magyarország nem lett a gyapot és a narancs országa. De a kávét, teát sem tudunk Magyarországon termeszteni. A mai Magyarország, nem gazdag a kitermelhető nyersanyagokban sem. Részben azért mert sok mindent már kitermeltünk. A másik okot inkább hagyjuk. Azon sem lehet már segíteni.
Egyszóval szállítani kell. Ha felezni tudjuk a emissziót az jó. Ha töredékére tudjuk levinni, az még jobb.