>.Godot mint free opensource engine még nem elég jó még
Nyilván Unity-hez képest még elég gyenge, de azért Quake motornál fényévekkel gyorsabban össze lehet vele hozni egy játékot. Ahogyan írtam, fel fog gyorsulni a fejlődés, mert a sok új fejlesztő egy része biztosan hozzá fog tenni a kódbázishoz. Nem lesz az, hogy van egy Unity bug, amit mindenki ismer és csak szenvednek miatta, hanem inkább repül majd a Git commit ..
>és semmi garancia nincs rá hogy miután akkorák lesznek mint a Unity nem lesz ott is valami price mert egyébként fentarthatatlan lenne akkora skálában már.
FOSS szépsége pontosan az, hogy nem lesz fenntarthatósági probléma. Abban a pillanatban, amint a fejlesztőknél elgurul a gyógyszer, már fork-olják is és megy tovább minden, mint az ezelőtt. (Audacity-vel és RHEL-el is pontosan ez történt) Asset store-t, meg esetleg reklám motort lehet csinálni hozzá, de az egy más dolog, maga a fejlesztés nem lesz veszélyben.
----
Persze így aludva egyet a dologra, szerintem az a legvalószínűbb, hogy kidurrantják a covid ködös CEO-t és utána csinálnak egy olyan ToS-t, amiben félreérthetetlenül benne van az, hogy ilyen dolgot Unity a jövőben nem csinálhat. (esetleg kitalálnak egy új fizetési sémát, haszon%, vagy Unity adó fix összeg egy bizonyos eladott példányszám után stb..)
És ezt követően minden visszatér a régi kerékvágásba. Illetve csak majdnem, mert azért lesznek sokan, akik sosem bíznak meg újra bennük, mondjuk 10% és már ez a szám is kritikus tömeg lehet, hogy a Godot gépezet hosszútávon földbe döngölje őket.