Az Unreal Engine PC prémium játékokra még drágább, mobilos freemiumra meg nem igazán alkalmas.Godot mint free opensource engine még nem elég jó még és semmi garancia nincs rá hogy miután akkorák lesznek mint a Unity nem lesz ott is valami price mert egyébként fentarthatatlan lenne akkora skálában már.
A visszamenőleges azt jelenti, hogy nem a meglévő letöltések után kell fizetni hanem a meglévő játékoknak 2024 január 1.-től. Amit szerintem egyébként vissza fognak vonni.
Azon kívül nem olyan rossz deal ez. Free licencel semmit nem kell fizetned amíg nem éred el a 200.000 letölést (lifetime) és a $200.000 dollárt az előző 12hónapban ami resetelődik évente és mind kettő per játék. Ha veszel Pro licencet ez évi $1.000.000/game-re nő amíg nem kell fizetni.
Ez a f2p top grossing mobil játékokat fogja súlytani legjobban. Kicsit szerintem túl tolják a drámát.
Ott van pl. a Rust fejlesztője. 40 dolláros játékkal. Az csöppent sem zavarja hogy darabonként a Steam (ami csak egy store) levesz 13 dollárt belőle mert a Steam az isten Gabe-el az élen. De ha a Unity kér $0.1 darabonként akkor ő a mocskos EA devil CEO-s greedy cég. Amikor a unitynak rengeteg irodája van ezernyi fejlesztővel akik kutatnak, fejlesztenek, karbantartanak és 18 éves karierrjük során folyamatosan szinte vagy teljesen ingyen szolgálták azokat akik most őket szidják miközben ők meg a csőd szélén táncoltak és talán 1 nyereséges negyedévük volt a 18 év alatt. CSak a befektetők pénzéből tudtak fentmaradni. Most annyi történt, hogy a befektetők szeretnének már valami pénzt is látni ennyi idő után és nem kérnek olyan marha sokat.
Persze van pár felháborító dolog a kihirdetett árazásban amit szinte bizto vagyok hogy a következő hetekben majd pontosítanak.