SG Fórum - Németország szerint nem nagyobb akkumulátorok kellenek az autókba, hanem több töltőállomás az utakra - #13Informatika és tudomány
Cikk olvasása:
Persze, hogy úgy akarják használni. Vagyis majdnem úgy.
Töltő meg nincs minden parkolóhelyhez kiépítve, így a "mindig rádugom" elmarad.
Egyértelmű, hogy jelenleg a hatótáv a lényeg, mert nem tudod olyan gyorsan feltölteni az akkut, mint teletölteni a tankot.
Ha nincs lehetőséged máshol tölteni, akkor hazamész, rádugod a kis 230-adra, aztán majd lesz valami. Persze ezt lehet/kell minden nap csinálni és bízni abban, hogy mindig megfelelően vissza lesz töltve.
Ha hosszabb távra megyek és úgy jönnek össze a dolgok, akkor elég 4 óra után megállnom. Tankolok, ürítek, esetleg eszek is. Kb. 15-20 perc lehet és megyek tovább a következő 4-5 órára. Ha meg többször kell megállnom, de nem tankolok, akkor is max 10 perc, amit ott töltök. Ha ezt még kitolom a töltögetéssel való vacakolással, akkor a 8-9 órás út eléggé megnyúlhat. És akkor még a dugókat nem is számoltam. Szóval mire az út végére érek, elég fáradt leszek.
Nekem nem mindegy.
És bár lehet, hogy sokan megengedhetnék, hogy két autót tartsanak fenn (egy melóba, egy hosszú utakra), nincs az a hely, ami lehetővé tenné ennek a megvalósítását. Eleve sokszor 2 autó kell, hogy a 2 felnőtt eljusson a munkahelyére. (Tömegközlekedés nagyvárosban jó lehet, vidéken igencsak ritka.) Így az egyiknek van egy nagy autója, ami jó hosszú utakra is, a másiknak meg egy kicsi, gazdaságosabb.
A fuvarozóknak pont, hogy mindegy mi van a seggük alatt. A cég biztosítja a kocsit (a feladathoz megfelelő hatótávval) és a töltést is hozzá.
Nálunk is a DHL elektromos autókkal hordja a csomagot. Ez még előnyös is nekik, meg a kocsiknak is. Nincs házankénti indítás-leállítás.