SG Fórum - Németország szerint nem nagyobb akkumulátorok kellenek az autókba, hanem több töltőállomás az utakra - #15Informatika és tudomány
Cikk olvasása:
"Konkrétan a sógor Jeep-jét nem akarták elvinni. Hogy ez német vagy sem, nem néztem utána."
Ez a motor van benne:
Rear 33 kW (44 hp; 45 PS) FCA IPMSM and 100 kW (134 hp; 136 PS) integrated transmission-traction motor (4xe)
Ebbol az Interior Permanent Magnet Synchronous Motor a lenyeg, tehat allando magneses, ami jo hatasfokot jelent, de nem lehet elektromosan szanalni a vontatomotort a vontatashoz, csak ha mechanikusan levalasztjak a motort az attetelrol, de jelen esetben az egesz integralva van egy hazba.
A jarmu ettol fuggetlenul vontathato, csak vontatasi modba kell helyezni. Vagy szoftveresen vagy ha teljesen halott a kozponti rendszer, akkor a 3 fazisu meghajto kabelekre helyezett shunt-tal. Jelen motor eseten az attetelek mellett a vontatasi elektronika is be van epitve a motor hazaba, tehat az ut szelen nem bonthato, mivel a gyarto elfelejtett mechanikus override kontaktorokat epiteni a hajtasba.
Ezzel szemben egy squirrel cage AC motornal ha lekapcsoljak a gerjesztest, akkor magatol szabadon futova valik. Ez utobbi volt Nikola Tesla egyik nagy talalmanya (1888-ban) es a Tesla motors is erre epitette fel a hirnevet. Van nehany Tesla tipus amiben allando magneses motorral szereltek az egyik tengelyt, azt a veget emelni kell vontataskor. A jeep eseteben sajnos mindket veget emelni kellene, ami nem igazan megoldhato.
"Töltő meg nincs minden parkolóhelyhez kiépítve, így a "mindig rádugom" elmarad."
Errol szol a cikk, hogy ha minden parkolohelyen van tolto, akkor ugyis meg kell allni parkolodijat fizetni, ennyi erovel azt ugy is be lehet fizetni, hogy raduja az ember a kocsit a toltore. Egyszerre tolti es fizeti a parkolodijat is, raadasul csak percre pontosan addig amig tolton van, azaz ott parkol.
"Ha hosszabb távra megyek és úgy jönnek össze a dolgok, akkor elég 4 óra után megállnom. Tankolok, ürítek, esetleg eszek is. Kb. 15-20 perc lehet és megyek tovább a következő 4-5 órára. "
A cel az lenne, hogy 20-30 perc alatt eleg energiat toltson bele egy gyorstolto, ami a kovetkezo 4-5 orara eleg a kocsinak. Igy viszont csak 4-5 orara eleg aksi kell bele, ami olyan 450-500 km-es hatotavot jelent. Ennel tobb folosleges. De ehhez kell egy 20-30 perces gyorstolto minden autopalya parkolohelyre. Errol szol a cikk.
ps: Akinek nem lesz penze 500 km-es hatotavu autot venni, az vesz munkabajarashoz egy kisebbet es nagyobb tavolsagra tomegkozlekedessel (pl. vonat) utazik. Legfeljebb majd a celnal nyaralashoz berel egy hasonlo kis elektromos autot mint amilyen amugy otthon van neki.