"akkor olyan 150kV és 360A kellene 10 percig. Ha jól gondolom, de javítsd ki ha tévedek"
Az elektromossag nem igy mukodik. A teljesitmeny a feszultseg es az aram szorzata, tehat a 25 kV maradna, csak az amperek adodnak ossze. Egyebkent igy mukodnek a sima otthoni elosztok is. Egy atlag europai szobai eloszto 16 A-t es 240V-ot bir el. A feszulseg adott (kb. 230V), igy minel tobb keszuleket dugunk bele egyszerre, annal nagyobb aramra van szukseg, de a feszulseget nem kell novelni. Nagyvasutnal is ugyanez a helyzet, a felsovezetekben mindig 25 kV van, csak minel tobb mozdonyt teszunk ala, annal tobb aramra van szuseg.
"Milyen kábellel fogják elhozni ezt a kútig? Lesz itt gond rendesen az infrastruktúrával."
Tehat 6 tolto eseten 25 kV, 60 amper. 6 nagyon gyos tolto eseten 25 kV 360 amper. Ez meg mindig kevesebb mint amit egy teljes railjet vonat igenyel, amikor elindul az allomasrol es azt is megoldottak, hogy menjen, sot akar tobb vonat is mozoghat egyszerre. Szoval a nagyvasuti feszulsegek es aramok kezelese mar tobb mint szaz eve megoldott es ugyanezt biztositani az autos toltoknek pont ugyanolyan feladat mint a vasutnak. Egyebkent az egeszhez szukseges transzformator technologia magyar talalmany 1885-bol es azota sem nagyon valtozott...