A linkelt cikkben keramia es polymer elektrolitrol beszelnek, a japan ujitas pedig polysulfide elektrolitra epul. Magyarul ken alapu szilard elektrolitot hasznalnanak. Ezt meg rajtuk kivul nem probalta senki.
"Osztán hány ezer kilówattal kell tölteni,hogy 10 perc alatt belemenjen 1200 kilóméterre elég töltés?"
1200 merfold Tesla-k esten olyan 250 kWh-t jelentene, tehat 400 V-os aksik eseten kb. 625 Ah-as aksik kellenek. Ez 400 V-os toltes mellett egy ora alatt 625 Ah-t igenyel egy oraig, 25 kV-os toltes eseten 10 A-t egy oraig, 10 perces toltes eseten 60 A-t 10 percig. Ez 1/25-ode egy EuroSprinter mozdony altal gyorsulaskor felvett aramnak, tehat egy darab railjet elindulas energiaja 25 darab 1200 kilometeres hatotavu Teslat tudna 10 perc alatt telibe tolteni. Egy atlagos vasuti alallomas ket ilyen szerelvenyt is elbir, tehat egy magyar vasuti trafohazban 50 darab ilyen 1200 km-es hatotavu auto gyorstoltesere lenne eleg energia. Egy autopalya parkoloba szerintem 25 tolto biztosan eleg, foleg ha csak 10 percre kellene beallni. Benzinkuton is ritka, hogy egyszerre 25 allas legyen.
A fenti szamitasbol is latszik, hogy alapvetoen nem megoldhatatlan a szukseges energia biztositasa, mivel mar jelenleg is hasznalunk sokkal nagyobb energiaigenyu jarmuveket. A kerdes az eromuvi es a gerinchalozati kapacitasok biztositasa, de az alapvetoen csak penz kerdese. (azaz elobb vagy utobb kelleni fog Paks 2 es 3 is, tehat a 4 uj nagyteljesitmenyu reaktor)
ps: A szilardtest aksik igazabol szilardtest elektrolit kondik. Gyorsan toltenek es gyorsan ki is lehet sutni oket, viszont viszonylag sokaig tartjak a toltesuket. A kis retegvastagsag miatt pedig konnyu beloluk nagyfeszulsegu valtozatokat kesziteni, ami nagymertekben leviszi a toltoaramot.