Te olyanokról beszélsz, ami akár potenciálisan lehetséges is, akár, de ma még nincs, nem létezik! És emellett az sincs sehol leírva, hogy amíg az AI lesz szíves megtanulni azt, amit 30 óra után a frissjogsis T-betűs gyakorló vezetőn jogilag is számonkérünk, addig az elkövetett hibákért, balesetekért és a halálokért ki viseli a felősséget!? Az AI-t akarod böribe küldeni, meg kártérítésre kötelezni, csakmert egyelőre mind a fejlesztő, mind az üzemeltető cég nagyívben tolja le magáról a felelősséget, a biztosítótársaságok meg először kiröhögik őket, aztán meg átnyújtanak egy olyan biztosítási összegről szóló ajánlatot, amin a nullák megszámolásához is felsőfokú matematika kell.
Nem akarja erkölcsileg senki az önvezető autót számonkérni, tekintve, hogy ez eleve egy nonszensz dolog lenne, illetve egyszerűen csak tök felelsleges annak a mai formájában, képességei mellett a forgalomba vitele, ha az kb annyira biztonságos, mint egy roppant óvatosan vezető kezdő sofőr. Mert egyelőre még itt tartunk, illetve még mindíg. Minek is még egy pont ugyanakkora kockázati tényező a közúton, ami ráadásul jogilag gyak totálisan kidolgozatlan!?
Te most egy ilyen evolutív dologgal jössz, hogy majd megtanulja, aztán pár évtized múlva amikor csak ilyen lesz már senkit nem fog zavarni. Aha! Csak épp most nem pár évtized múlva van és a Teslától kezdve mindenki az elejétől kezdve pont azzal jött, hogy dehát ne álljunk már ellen, amikor az önvezető az mindíg biztonságosabb, mint az ember. És ezt az elejétől kezdve rengeteg kissé meghamisított statisztikával tudta is bizonyítani.
Csak éppen az amcsi közlekedési hatóság kismilliószor felhívta Musk figyelmét, hogy lesz szíves abbafejezeni ezt a BS-t, a marketinggel meg ne tévessze meg folyamatosan a vásárlókat, mert az egyre több ember életébe kerül.
Pont nem azt mondták a nagy evangelizátorok, mint amit most te itt leírsz!
És erre, hogy az utakon az emberek életével kísérletezzenek, gyak büntetlenül, felelősségre vonás nélkül, senki nem jogosította fel őket! Mert kérdezem hogy, és ha nem sikerül, még sem tudjuk 3 évtized múlva se kiokosítani az AI-t annyira, hogy rá merd bízni hogy vigye le a kölködet a TECSÓba, akkor ki vállalja egyszercsak a felősséget az addigi felelsleges balesetekért, áldozatokért?