Ha nem az utcán, hanem jól felépített tesztpályán, lásd ZalaZone (ez itt a reklám helye XD) tesztelték volna 10 évig, akkor az ilyen balesetek előjönnek, de nem lenne belőle botrány mert mire az utcára kerül kijavítják. Az önvezető autóknak elsőre kell megugrania a szintet, 100%-os eredményt elérni. De kérem, sajnos pont a cégek választották ezt az utat, amikor a virtuális és fizikai tesztpályák helyett az utcán akarták tesztelni a rendszert.
Másrészt az önvezető autó szabályosan és biztonságosan akar vezetni, bármit is jelentsen ez az ő programjában, mert az alkotói ezt találták ki.. Az ember viszont, már aki értelmesen vezet, az az emberi élet védelmének elsődlegessége szerint vezet és azért érdekes módon, mind a szabályosságot, mind a biztonságot esetenként át kell lépnie. Aminek szerintem ez a baleset is ékes bizonyítéka! Mert se nem biztonságos, sem nem szabályszerű nem lett volna a baleset után az út közepén maradni. Olyan szenzorai viszont nincsenek, amely a környezetében levő embereket, azok életjeleit érzékeli.
Pl lásd még: szívrohamot kap egy utas, marhagyorsan be kell érnie a kórházba. Hogy fog a robottaxi vezetni?