A Waymo más alapkoncepció szerint vezet. A Tesla talán inkább egyfajta emberi módon próbál vezetni (lásd még nem akart megállni a STOP táblánál, ha nem látott autót közelíteni - szabálysértés, valszeg az emberektől tanulta), a Waymo viszont mindenkor a biztonságot helyezi előtérbe, legalábbis amit általában erről gondolunk:
"A Waymo a balesetekről részletes beszámolókat is közölt, eszerint a 18 valódi balesetből 14 ráfutásos baleset volt, és minden esetben a másik autó sofőrje volt a hibás. "
Magyarul, amíg a Tesla megy mint a meszes, mert ugye tegnap sem jött arra senki, mi baj történhet, addig a Waymo meg tötymörög, mint egy bexari nyugdíjas, vagy frissjogsis, a forgalom ritmusát sem tartva okozt baleseteket. (Vagy szerinted, ha más megy bele az nem számít?, mert a Waymo fejlesztői is pont ezt gondolják, úgy tűnik).
Azonban megállapíthatjuk, hogy a két eltérő megközelítés az embernél is létező, és azzal összemérhető baleseti statisztikai eredményt jelent. Olyan új megközelítés, amely az embertől eltérő stílust, kevesebb sérüléshez, balesethez vezető vezetési módot jelent egyelőre még nem létezik.
Másrészt ugye itt a cikkben a vezető beavatkozásáról is beszélünk, vagyis a Waymo taxija is, olyan "önvezető" jármű, amiben mégiscsak ül egy soför. Hogy van ez, akkor most ki vezet? ;)