A gond, kérdés nem az, hogy mit tud, mire képes a Tesla járműve és mire nem? Hanem hogy mit kommunikál a cég és ennek következtében, mit hiszenek az emberek a gép képességéről és emiatt hogy használják. Az hogy ez a használat, hány és milyen súlyos balesetet okoz valójában részlet kérdés. A kérdés az, hogy van-e különbség általánosan a gép képességei és a felhasználó erről alkotott ítélete között és hogy ha van ilyen difi, akkor annak kialakulásáért a cég milyen szinten felelős?
Az #1 hszt tekintve is megállapítható, hogy a ilyen diferencia létezik.
Az amcsi közlekedési hatóság, és más országok akár bírósága is pedig többször jelezte a cégnek, hogy ne reklámozza a termékeit torzított biztonság-statisztikai adatokkal, megtévesztő módon. Tehát a felelősség is kvázi bizonyított.
A kérdés ebben az esetben csupán annyi, hogy ez a felelősség mennyire súlyos és rendszerszerű, konkrétan milyen kártérítési felelősség érvényesíthető a céggel szemben. Mondhatni bukott ügy, a csak arról dönt majd a bíróság, hogy százezreket vagy milliókat fizet majd ki a cég.