A helyzet az, hogy nem ismered a valós statisztikai adatokat. Azt olvasod, mint felkapott hír. hogy balesetbe keveredett egy önvezető autó. De azt nem olvasod, mert nem jelenik meg róla hír, hogy mondjuk 15 ezer esetben meg elkerülte a balesetet. Ahogy a mondás is tartja nem az a hír, hogy a kutya megharapta a postást, hanem az a hír, hogy a postás a kutyát. A valós objektív megitéléshez kéne tudni mennyi km-et mentek az autók hány autó , mennyi balesetben vettek részt Csak azt tudod, hogy az önvezető autó elütött valakit. Azt nem olvasod a hírekben, hogy közben naponta 50 ezer balesetet okoznak a világban az ember vezette járművek. Azt tudjuk, hogy nagyjából évente 1,2-1,5 millióan halnak meg közúti balesetekben világszerte. Azaz átlagosan úgy 4000-en halnak bele naponta a motorizációba. Ráadásul az emberi vezetők nem igen tanulnak a hibákból. Attól, hogy A városban X vezető balesetet okoz semmit nem fog tanulni B városban Y vezető. Pont úgy el fogja követni ugyan azt a hibát, mint a másik. Ezzel szemben egy önvezető rendszer tanulságai gyakran feldolgozhatóak és beépíthetőek egy önvezető autó müködésébe és programjába. Egy rendszer frissités után tudni fogja az összes autó, hogy mit ne csináljon vagy mit csináljon másként. A hibák elemzésén keresztül is fejlesztik a rendszer. Aztán minden tapasztalattal és ismerettel és változtatással fejlődik a rendszer. Az emberi vezető sokszor a saját hibáiból se tanul. Meg büntetik ittas vezetésért. na puff neki fél év múlva halálos balesetet okoz ittasan, Az önvezető autó legalább nem iszik nem fog gyors-hajtani és egy csomó olyan hiba, amit az emberi vezető újra és újra elkövet. Gyakran csak akkor tanul a dologból, mikor megölt pár embert az úton és mikor kiszabadul talán már figyel a dologra. Az önvezető autók javulásában jobban hiszek, mint a reménytelen emberiségben. :)