Az osszeszerelouzemek a beepitett alkatreszek nagyreszet magyar gyarakbol epitik be. A magyar gyarak hozzaadott erteket termelnek. Nem fogjak a froccsontott alkatreszeket a fel vilagon atvinni ha a froccsonto gyar ott van a kovetkezo utcaban. Btw. elektromos autokban joreszt muanyag es fem froccsontott alkatreszek es fem preselt alkatreszek vannak. Ezeket a hagyomanyos autokhoz is itthon gyartjak, a cel az, hogy az elektromos autokhoz is itthon gyartsak. Nem a kulfoldi cegek, hanem a magyar kis- es kozepvallalkozasok beszallitokent.
Tehat a cel a valtas a megszuno hagyomanyos autogyarakrol az ujonnan epulo elektromos autogyarakra, hogy a meglevo magyar beszallitoi halozat at tudjon allni az uj gyarak ellatasara. A nem motor jellegu beszallitok (pl. ulesek, fekek) maradnak, a motoralkatresz beszallitoknak pedig valtaniuk kell az eletromos auto alkatresz gyartasara. A froccsonto es femmegmunkalo cegeknek pedig bovules varhato az aksi gyartas miatt, mivel nem csak karosszeria es burkolati elemeket tudnak gyartani, hanem aksi alkatreszeket is.
Paks2 (es 3) pedig kell, leginkabb azert, hogy 10 ev mulva is legyen aram. Mindezek mellett fel kellene gyorsitani a reaktorok telepiteset, ha kell akkor kisebb meretuek epitesevel strategiai helyszinekre. Ha nincs nemet vezerlesi technologia akkor jobb hijan francia vagy kinai megoldasokkal. (a kis kinai pebble bed reaktorok akar meglevo hoeromuvek melle is telepithetoek a meglevo turbina, generator es alallomas rendszerekre csatlakoztatva)