"Ezért is huilyeség az amit irtál az elso hszben , a fényszoro kivetitös zebra. minek? honnan fogja tudni a rendszer, hogy te most azért álltál meg mert át akarsz engedni valakit, ott ahol amugy nincs zebra és csináljon féynt neki?"
Nem zebrat irtam. Hanem hogy a kocsi amikor megall, akkor tompitott fenyrol atkapcsol nagy led matrixos animalt szemekre, amivel ranez a gyalogosra. Majd amikor atkel, folyamatosan koveti a "szemeivel", jelezve, hogy a szenzorokkal latja. Tovabbindulas elott pedig visszavalt normal fenyre. Akar pisloghat is neha, hogy baratsagosabbnak tunjon. A lenyeg, hogy az auto miutan megallt, tudja jelezni, hogy latja a gyalogost es nyugodtan le lehet lepni ele.
"Akkor az önvezetö autönak fog számitani, hogy van egy türkiz szinu lámpád vagy nem ?"
Ez csak tajekoztato jellegu. Viszont ha kesobb esetleg kotelezove teszik, akkor a kotelezo muszaki felulvizsgalaton kikothetik a kek fenyeket (es a tobbi limitalt onvezeto funkciot) ha a kocsi mar nem felel meg az onvezeto szabalyoknak. Bar valoszinubb, hogy inkabb a forgalmit erdemes ilyenkor bevonni amig a tulaj nem frissit. Ha mar nem frissitheto a szoftver, mert lejart a kocsi tamogatasi ideje, akkor tavolrol teglazhato a kocsi es a tulaj leadhatja a legkozelebbi hulladekudvarban. Az EU-s torvenyek szerint az online kapcsolat es tavoli frissithetoseg (es kozponti blokkolhatosag) amugy is kelleni fog az uj jarmuvek forgalomba helyezesehez. Ha minden auto automatikusan bekuldi a sebesseg es helyadatait, akkor nem lesz gyorshajtas sem es nem kell pl. kerekbilincs sem, mert egyszeruen csak blokkoljak a kocsit a kozponti nyilvantartasban amig a tulaj nem fizet.
"Ahelyett, hogy elöre felé fejlesztenének, hogy amikor ez a fajta váltás megtörténik, akkor az ujabb önvezetö autökkal is tudjon kömunikálni összedolgozni"
Kotelezo lesz az EU-ban eladott uj autokba a muholdas helyzetmeghatarozas es a folyamatos mobilenet kapcsolat. A tervek szerint e ketto nelkul egy jarmu el sem indulhat, vagy maximum lepesben kozlekedhet majd. A kapcsolat egyreszt lehetove teszi, hogy a jarmu bekuldje a poziciojat es a sebesseget a kozpontba, belertve a hirtelen lassulas vagy legzsak nyitas esemenyeit is, de lehetove teszi a kocsi frissiteset, belertve az onvezetesi terkepeket, kizarasi (behajtasi) zonakat, sebesseglimiteket es akar mas nyomkovetos autok helyzet adatait. Plusz tavolrol blokkolhato lesz az auto ha ellopjak, barmilyen modon befolyasoltnak vagy faradtnak tunik a sofor, szabalytalankodott vagy egyeb okbol hatosagilag nem hasznalhatja az autot. A rendszernek hala mind a gyorshajtasi, mind a parkolasi birsagok automatikusan kiszabhatoak lesznek. Es mindebben az a jo, hogy mar ervenyes a torveny, csak fokozatosan felmeno rendszerben vezetik be, mint ahogy a lakossagi foldgazhasznalat kivezeteset is. A behajtasi ovezeteknel varhato az elso lepes, ahol a szennyezo dizelek utan a kotelezo nyomkeveto nelkuli autokat fogjak majd eloszor kitiltani, aztan ezt szelesitik ki az osszes autoutra. Akinek regi autoja van, meg mindig hasznalhatja a kertek alatt, a szantofoldeken es a lekeritett versenypalyakon. Mindenki mas pedig atall. Vagy a regi autojat okositja fel (ha gazdag es fel lehet) vagy vesz ujat vagy ha arra sincs penze, akkor nem lesz autoja.
A fentiek fenyeben a turkizkek lampak csak egy ideiglenes feature, ami egyreszt segit a tobbi autosnak elkerulni az onvezeto autokat, masreszt segit az onvezeto auto tulajdonosoknak jelezni, hogy nekik erre is van penzuk. Harmardreszt a gyalogosok is tudjak majd, hogy ha turkizkek fenyes a kocsi, akkor nem a sofort kell figyelni, mert valojaban nem o vezet.