Azért ez az enyhén agresszív villany-vegán felfogás üde színfolt a villanyverdások világában. Két dolgot azonban megjegyeznék.
1. A villanyautó, tekintve hogy előállításakor jelentősen nagyobb CO2/ökológiai lábnyommal rendelkezik, mint a hagyományos, ezért kb átlagos használattal 5 év alatt éri utol és lesz kibocsájtás szempontjából jobb, kedvezőbb, mint a hagyományos, azonos autókategóriát tekintve. DE! Egyrészt olyan villanyenergia mixnél, ahol mondjuk 80% a fosszilis energiahordozón az arány (pl. Lengyelország) a büdös életben nem lesz soha kedvezőbb, mint pl. a hagyományos pl dízel autó. Másrészt egy SUV fogyasztása/kibocsájtása abszolút értékben csak egy másik SUV-hoz mérhető. Szal amikor nyomod itt a SUV PR-t, azzal azt is vedd figyelembe, hogy egy SUV akár villany, akár hagyományos kategóriában jobban szennyez mint egy kisebb autó.
2. Veganizmus általában. Induljunk ki nagyon alap infókból. Pl. A mezőgazdasági termelésbe bevont földterületek 70%-a állattenyésztéshez kapcsolódik. Vagy legelőkről, vagy takarmány előállításba bevont területekről van szó. Ezek a területek eleve nem is alkalmasak magas minőségű, emberi fogyasztásnak megfelelő növényi élelmiszer előállítására. Szal ebből következik, hogy a vegánkodás világméretekben a jelenlegi népesség nagyságát figyelembe véve, gyakorlatilag megvalósíthatatlan, ha csak a jelenleg is már növénytermesztésbe bevont területeket nézzük. Ugyanis, ha így nézzük az állat az a mobil biológiai reaktor, ami rosszminőségű növényi táplálékot képes hatékonyan jóminőségi emberi táplálékká alakítani. Tegyük hozzá, hogy ha a jelenleg 70%-ot kitevő álattartásban hasznosított mezőgazdasági területet, a növénytermesztésbe akarnánk bevonni az azt is jelentené, hogy pl egy viszonylag biodiverz legelőt/kaszálót átalakítunk monokulturás magas kemikália szinten művelt területté, amit azért nem mondanék ökológia, környezetvédelmi, bolygógyilkossági szempontból annyira kívánatosnak.