Ha kiszurik azokat a cegeket akik csalnak, tehat tavolrol emberekkel vezettetik a jarmuveket es azokat akik direkt vakmerore (veszelyesre) programoztak a szoftveruket, akkor maradnak a viszonylag uzembiztos jarmuvek. Ezek biztosan lassabbak lesznek mint az emberek, mert tenylegesen az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel haladnak csak, tehat pl. varosban, szuk utcaban, parkolo autok kozott max. 5 km/h-val. Viszont ha az embereket is lelassitjak (torvenyekkel es autokba epitett szoftverrel) ezen jarmuvek sebessegere, akkor semmi akadaly nem allhat a hasznalatuk elott, sot semmi ertelme nem lesz annak, hogy varosi es autoutas kornyezetben ember vezessen egy jarmuvet. (a kertek alatt, a foldeken es a versenypalyakon persze semmi ertelme automatizalni es az elso ket helyen nem is lenne konnyu, a harmadik meg maganterulet, kvazi egy jatszoter)
Egyebkent minden egyes szoftver okozta baleset eseten tanulunk a szoftver hibaibol es javitjak a fejlesztok. Onnantol az adott szoftver mar nem fogja meg egyszer elkovetni ugyanazt a hibat, tehat egyre jobb lesz es az osszes peldanya megtanulja egyszerre. Emberes soforok eseten minden egyes uj sofort ujra es ujra be kell tanitani, kvazi 0-rol.
Anno az ipari foradalom es a gyartosorok lenyege is ez volt. Egy manufakturaban dolgozo mester akarmilyen jo volt, csak egymaga tudott eloallitani barmit es csak tanitassal tudta tovabbadni a tudasat. Egy gyartosor ha egyszer megepitik jora, akarhany peldanyban lemasolhato es generaciokon at kepes ugyanazt a minoseget gyartani, ha kell napi 24 oraban. Ugyanezt a konzisztens javulast varhatjuk az onvezeto szoftverek eseten is, mindig a legjobb valtozat fejlodik tovabb, tehat minden uj szoftver generacioval egyre jobb sofor lesz minden jarmu, amig utol nem eri (vagy le nem korozi) a legjobb emberi soforoket is.
ps: A legtobb problema es baleset abbol adodik, hogy a fejlesztocegek vagy direkt nem kezelik a hatareseteket (mert nincs ra penzuk/emberi eroforrasuk) vagy direkt tul batorra (vakmerore) programozzak a kocsikat, hogy tartani tudjak a tempot az ugyancsak vakmero emberi soforokkel. Ha mindket problemaval leszamolnak torvenyi szabalyozas segitsegevel, akkor nagy mertekben javithato lesz a mar most sem annyira rossz baleseti statisztika. Ahogy anno az autok miatt is valtoztak az anno meg a lovaskocsikra keszult szabalyok, ugy az onvezeto jarmuvek miatt is valtozniuk kell kis mertekben es ahogy az autok megjelenese miatt tiltottak ki a lovaskocsikat az autopalyakrol, ugy az onvezeto jarmuvek miatt is lehet ki kell majd tiltani az emberes soforoket sok helyrol. Cserebe viszont kapunk egy megbizhatobb es a dugok elkerulesevel osszessegeben rovidebb utazasi idoket biztosito rendszert.