Amúgy a katonai szuperszonikus gépeket is csak indokolt esetben küldik fel hangsebesség főlé, hogy spóroljanak a költségekkel és az üzemidővel. És van még egy költség növelő tényező. a hangsebesség feletti repüléshez igen csak magasra kell felküldeni a gépeket, hogy el lehessen érni a ritkább légkörben a nagy sebességet. Az alsó légkörben nagyobb légellenállás mellett mondjuk föld közelében senki nem repül hangsebesség felett. 2-3-szoros hangsebességhez úgy 15-16 km magasra kell felmenni a géphez. a polgári hangsebesség alatti gépek tipikus repülési magasság 10 km körül van a hosszú távú utakon. Egy 3-5-szörös hangsebességhez meg simán fel kell menni 20-30 km magasba. A lég ellenállás változása nem lineárisan függ össze a sebességgel. vagyis kétszer olyan gyorsan repülve nem kétszeres a légellenállás ugyan olyan sürű lékörben.