A kis elektromos autok megvannak. A kulon forgalmi sav a problema, mert ha mashol nem, akkor a keresztezodesekben utban lesznek a hagyomanyos jarmuvek. De sok varosban (pl. Budapesten) sem fer el plusz egy forgalmi sav, csak ha megszuntetik a hagyomanyos autok egyelen megmaradt savjat. Viszont ezt a savot hasznaljak az arufeltolto es egyeb szolgaltato teherautok is, igy gyakorlatilag behajtasi tilami ovezette kellene tenni a varost a hagyomanyos autok szamara, hogy lehessen dedikalt elektromos sav. Az meg onnantol nem onkentes dontes, hanem politikai hatarozat.
"A futár nem csinál mást mint lekérdez, semmi köze ehhez."
A futar kezeli a menetrendeket, a jarmuvek utvonalait is es generalja a szukseges menetrend korrekciokat is. Tovabba kezeli a telebusz rendszert is, bar csak az elore beallitott, fix utvonalakon.
A cikkben leirt szolgaltatas gyakorlatilag szabad cimmeghatarozasu csoportos teletaxi. Japanban ez manualis modon iranyitva nagyon gyakori a kis falvak eseten, ahol vasuti es buszos szolgaltatas megszunese utan a telefonon hivhato onkormanyzati mikrobusz adja az egyetlen tomegkozelekedesi lehetoseget. Ez nallunk is letezo dolog, de mint irtam az onkormanyzati alkalmazottak kezelik az utvonal optimalizaciot, mig a cikkben leirt megoldas egy szoftver segitsegevel optimalizalja az aktualis utvonalakat, valoszinuleg ar/utazasi ido/stb. szerint kivalasztva, hogy kik utazzanak egyutt es melyik jarmuvel.
Ami MI jellegu, az a becsles, ami egy statisztikai modellbol kiindulva probalja elore megbecsulni, hogy melyik ugyfel mikor akar es hova utazni. A trivialis eset a rendszeres utazasok kezelese, ahol valamilyen jol becsulheto utemterv szerint jarnak az emberek a busszal, pl. a helyi orovshoz rendelesi idoben, piacra amikor az nyitva van, a nyugdijasklubba amikor rendezveny van. Ezeket egy egyszeru statisztikai modell is kepes felismerni, ez az ugynevezett MI a rendszerben.